Profitul Daimler s-a prăbuşit cu 64%. Cum comentează analiştii
CEO Daimler, Ola Kaellenius, a explicat că grupul a trebuit să plaătească o sumă de peste 5 miliarde de euro pentru cheltuieli judiciare şi de restructurare, relatează Reuters
Mercedes şi-a păstrat titlul de cel mai bine vândut producător auto premium din lume, dar profitul net a scăzut la 2,7 miliarde de euro de la 7,6 miliarde de euro, din cauza celor 4,2 miliarde de euro plăţi legate de scandalul diesel şi proceduri legale.
Compania a renunţat la camionul pick-up X-Class şi şi-a restructurat unitatea de servicii de mobilitate anul trecut, ceea ce înseamnă alte cheltuieli, de 828 milioane, respectiv 405 milioane de euro.
Kaellenius a spus că restructurarea diviziei de autoutilitare va da rezultate anul acesta, dar a avertizat că operaţiunile cu autoturisme ale Daimler au un an dur.
„Vom restabili sănătatea financiară a acestei companii şi vom lua măsurile pe care trebuie să le luăm pentru a reveni pe drum. Da, va dura ceva timp pentru unele probleme. Nu există soluţii rapide”, a spus Kaellenius.
Kaellenius are sarcina de a proteja succesul Daimler, pe fondul modificărilor din industrie, inclusiv reguli de mediu mai dure şi trecerea costisitoare la maşini electrice.
„La Daimler există foarte puţin loc pentru optimism. Va dura ani până când marjele vor reveni la niveluri demne de un producător premium”, a declarat Michael Muders, manager de fonduri la Union Investment.
Mercedes-Benz pregăteşte o schimbare majoră către maşinile electrice şi hibride, ponderea vehiculelor electrice urmând să crească la 9%, de la 2% în 2020, odată cu producţia din acest an a unui model A-Class, a unei utilitare şi a unui SUV electrice. În plus, compania lucrează şi la dezvoltarea propriului sistem de operare software pentru vehicule.
„Rezultatele Daimler din 2019 reflectă câteva situaţii speciale, cum ar fi cheltuielile pentru proceduri guvernamentale şi legale în curs şi măsurile referitoare la vehiculele diesel Mercedes-Benz, precum şi cheltuielile pentru rechemarea airbag-urilor Takata. Cu toate acestea, Daimler a fost afectat şi de investiţii ridicate pentru produse şi tehnologii noi. Marjele au fost mici în pofida vânzărilor record – maşinile Mercedes-Benz au înregistrat un nou record cu aproape 2,4 milioane de maşini vândute în 2019, dar profitul operaţional a scăzut cu 53% faţă de anul precedent”, a arătat David Leggett, analist în cadrul companiei GlobalData.
Potrivit acestuia, perspectivele cererii sunt departe de a fi puternice la nivel mondial, pieţele auto regionale importante precum China, America de Nord şi Europa fiind fie în stagnare, fie în declin.
CITEŞTE ŞI:
Ce spun analiştii despre fuziunea Geely Automobile – Volvo Car
Marea Britanie ar putea înfiinţa zone cu regim de porto-franco
Mega-uzină europeană pentru producerea de baterii pentru maşini electrice