Porsche a eliminat versiunea 4S Diesel a noii generații Panamera din configuratorul oficial al mărcii, pe mai multe piețe din Europa. Motivul oficial: inspecții tehnice suplimentare sunt necesare pentru a reduce emisiile.
„Deoarece mașinile nu sunt construite pentru moment și dorim să evităm timpii lungi de livrare, am decis să scoatem versiunea diesel din lista de comandă”, explică importatorul Porsche în Olanda. Nu este cu siguranță o problemă de producție, deoarece Audi a prezentat deja noul 4.0 TDI dedicat modelelor SQ7 și A8, motoarele ambelor mărci fiind, practic, identice.
Așadar, indisponibilitatea motorului diesel ar fi temporară, susține casa germană. Să fie, totuși, acesta începutul sfârșitului pentru modelele Porsche animate de motoare diesel? Acest tip de motorizare pare să fie ținta predilectă a atacurilor legislative în ultima perioadă, iar producătorul auto german își ia astfel un răgaz pentru a preîntâmpina orice fel de sancțiuni cauzate de posibila depășire a standardelor de emisii.
Este păcat pentru entuziaștii diesel, deoarece, spre deosebire de motorul anterior cu șase cilindri, noua variantă Panamera 4S a primit un V8. Cu 422 CP și 850 Nm, motorul de 4.0 litri reprezintă o alegere tentantă. Versiunea plug-in E-Hybrid este cea mai evidentă alternativă: „În timp ce cererea pentru motorină scade, cererea pentru hibrizi crește,” spune Porsche.
Ceea ce ne pune și mai mult pe gânduri referitor la viitorul motoarelor diesel în gama Porsche este faptul că nu există, de asemenea, încă o versiune diesel a noului Cayenne. A treia generație a SUV-ului Porsche a fost prezentat până acum doar în trei variante turbo pe benzină. Cu toate acestea, Porsche spune că nu renunță complet la diesel, deoarece acest tip de motor ar fi prea important în momentul de față pentru a reduce emisiile de CO2 ale gamei. În plus, motorina joacă încă un rol major în cifrele de vânzări (europene). Cayenne Diesel este, așadar, așteptat să își facă apariția în cele din urmă, deși o decizie în acest sens va fi luată abia în 2018. Fratele său mai mic, Macan S Diesel, este, în schimb, deja disponibil cu un motor diesel.