Turcia va produce maşini electrice sub marcă proprie, cu design Pininfarina

Turcia va produce integral pe plan intern vehicule electrice,prin intermediul unui consorţiu - TOGG - fondat sub auspiciile Ministerului Industriei şi Tehnologiei, din care fac parte Anadolu Group, BMC, Kök Group, Turkcell, Zorlu Holding şi Uniunea Camerelor şi Schimburilor de Mărfuri.
Turcia

În următorii 13 ani, proiectul ar urma să atragă investiţii de 22 de miliarde de lire turceşti (3,7 miliarde de dolari) şi va beneficia de sprijin din partea statului, prin reduceri de taxe şi înfiinţarea unei facilităţi de producţiei într-un mare hub auto în oraşul Bursa, din nord-vestul ţării.

În noua uzină, prima maşină urmează să fie lansată până în 2021. Se estimează că vor fi angajaţi 4.300 de muncitori şi vor fi produse cinci modele. Fabrica ar urma să aibă o capacitate anuală de până la 175.000 de vehicule. Potrivit reprezentanţilor TOGG, maşinile vor obţine 5 stele Euro NCAP.

Guvernul de la Ankara a garantat că va cumpăra 30.000 de vehicule până în 2035, iar taximetriştii din Istambul sunt interesaţi să achiziţioneze alte 17.000 de unităţi.

TOGG a prezentat, vineri, într-o ceremonie la care a fost invitat preşedintele Recep Tayyip Erdoğan, două prototipuri, un C-SUV şi un sedan tot de clasă C, cu designul semnat de italienii de la Pininfarina SpA.

SUV-ul electric va fi fabricat în două versiuni de motorizare, de 200 CP, respectiv 400 CP. CEO al TOGG, Gürcan Karakaş, fost director general la Bosch Turcia, a anunţat că versiunea de 400 de CP va atinge viteza de 100 km/h în 4,8 secunde. Vehiculul va avea o autonomie de 500 de km, fiind dotat cu baterii Litiu-ion produse tot în Turcia, care se vor încărca la o capacitate de 80% în 30 de minute.

Începutul producţiei în masă este programat pentru anul 2022, TOGG intenţionând ca exporturile să înceapă doi ani mai târziu.

„Astăzi asistăm împreună la o zi istorică pentru realizarea visului Turciei de 60 de ani. Nu trebuie să cumpărăm licenţă sau autorizaţie de la nimeni, determinăm singuri toate caracteristicile tehnice”, a afirmat preşedintele Recep Tayyip Erdoğan, care a subliniat rolul celor 100 de ingineri turci implicaţi, de doi ani, în acest proiect.

Încă din 1961, Turcia a încercat să construiască un automobil propriu, care ar fi purtat numele Devrim
(Revoluţia), însă nu a putut trece de stadiul de prototip.

Noul proiect a fost dezvoltat la Marmara Research Center (MAM) din Kocaeli.

Autorităţile de la Ankara estimează că numărul de vehicule electrice din Turcia vor depăşi 2,5 milioane de unităţi în 2030. Ultimele date arată că în prezent există doar 1.500 de unităţi şi puţin peste o mie de staţii de încărcare.

 

CITEŞTE ŞI:

Tesla vrea să reducă preţul automobilelor Model 3 produse în China

Unde te plimbi cu maşini autonome? Proiect pilot Bosch – Mercedes Benz

Rivian, unul dintre cei mai bine finanţaţi producători de maşini electrice

Adaugati comentariu