Unde te plimbi cu maşini autonome? Proiect pilot Bosch – Mercedes Benz

Proiectul pilot pentru un serviciu de transport la cerere pe bază de aplicaţie, care foloseşte maşini autonome Mercedes-Benz din clasa S, a fost lansat în oraşul San José din Silicon Valley.
maşini autonome

Aflate sub supravegherea unui şofer de siguranţă, maşinile autonome circulă între zona de vest a oraşului San José şi centru, de-a lungul arterelor principale dintre strada San Carlos şi bulevardul Stevens Creek.

Iniţial, serviciul de transport cu maşini autonome va fi disponibil unui grup restrâns de utilizatori. Aceştia vor folosi o aplicaţie dezvoltată de Daimler Mobility AG pentru a rezerva o călătorie cu autovehiculele automatizate din clasa S, dintr-un punct de preluare determinat şi până la destinaţie.

maşini autonome

Bosch şi Mercedes-Benz speră ca acest test să ofere informaţii valoroase cu privire la dezvoltarea ulterioară a sistemului de conducere automatizată de Nivel 4/5 SAE. Partenerii se aşteaptă şi să obţină informaţii suplimentare cu privire la modul în care maşinile autonome pot fi integrate într-un sistem de mobilitate intermodal care include servicii de transport în comun şi car-sharing.

Viitorul mobilităţii

La mijlocul anului 2017, San José a devenit primul oraş din SUA care a invitat companii private să desfăşoare teste pe teren pentru conducerea automatizată şi să analizeze provocările tot mai mari ale traficului rutier. În special în traficul congestionat din oraş, senzorii instalaţi pe maşini autonome, care monitorizează o acoperire de 360 de grade, pot îmbunătăţi siguranţa, iar stilul de condus lin poate îmbunătăţi fluxul traficului.

„Dorim să aflăm mai multe despre modul în care autovehiculele automatizate pot duce la un trafic mai lin şi mai sigur pentru oraşe, precum şi modul în care putem ajunge la o mobilitate mai disponibilă, sustenabilă şi cuprinzătoare. San José doreşte să devină un oraş inteligent şi să aibă un sistem de trafic pregătit pentru viitor, cu tehnologii moderne şi inovatoare. În acest sens, proiectul derulat alături de Bosch şi Mercedes-Benz este perfect”, a afirmat Dolan Beckel, director departamentului pentru inovaţii civice al San José.

„În cazul în care conducerea automatizată va deveni o realitate cotidiană, tehnologia trebuie să fie fiabilă şi sigură. Iar în acest sens avem nevoie de teste precum proiectul nostru pilot din San José”, a precizat Dr. Michael Fausten, directorul departamentului de proiectare pentru conducerea automatizată în zone urbane, din cadrul Robert Bosch GmbH.

„Nu este de ajuns ca vehiculele automatizate să îşi demonstreze valoarea. Trebuie să demonstrăm şi că acestea pot face parte din jocul mobilităţii urbane. Şi putem testa aceste două lucruri în San José”, spune Dr. Uwe Keller, directorul departamentului pentru conducere autonomă din cadrul Mercedes-Benz AG.

Parteneriatul Bosch şi Mercedes-Benz în SUA şi Europa

Bosch şi Mercedes-Benz lucrează împreună, deja de doi ani şi jumătate, la soluţii pentru maşini autonome în oraşe. Obiectivul lor comun este un sistem de conducere automatizată, de Nivel 4/5 SAE, pentru autovehicule complet automatizate şi fără şofer, inclusiv software-ul necesar administrării autovehiculului. Cu toate acestea, nu sunt interesaţi de prototipuri, ci caută să dezvolte un sistem pregătit pentru producţie care poate fi încorporat în diferite tipuri şi modele de autovehicule. În activitatea lor de dezvoltare a unui software pentru controlul mişcărilor autovehiculului, partenerii au ales în mod intenţionat să nu se bazeze exclusiv pe inteligenţa artificială şi pe cumularea de kilometri parcurşi în cadrul testelor.

maşini autonome

Inginerii lor au utilizat şi simulări şi terenuri de testare concepute special pentru a analiza tipul de situaţii ce pot avea loc foarte rar în trafic. În acest scop, inginerii de la centrul pentru testare şi tehnologie Immendingen din Germania pot folosi şi un teren de 100.000 de metri pătraţi, proiectat pentru conducerea automatizată. Aici, situaţiile de trafic complexe pot fi reproduse cu o precizie extrem de mare şi ori de câte ori este nevoie. Pentru Bosch şi Mercedes-Benz, meticulozitatea şi siguranţa reprezintă priorităţile principale. Mai mult, asocierea lor nu vizează exclusiv condiţiile de drum şi meteorologice din SUA. În timp ce o parte a echipei se află în Sunnyvale, un oraş din Silicon Valley aflat între San José şi San Francisco, o altă parte formată din ingineri ce aparţin ambelor companii lucrează în zona Stuttgart.

Platformele permit integrarea autovehiculelor automatizate în flotele de taxiuri

Special pentru proiectul lor pilot pentru serviciul de transport la cerere automatizat, Bosch şi Mercedes-Benz s-au aliat cu încă un partener: Daimler Mobility AG dezvoltă şi testează o platformă pentru flote în scopul asistării etapei operaţionale pilot. Acest lucru permite potenţialilor partenerilor din domeniul serviciilor de transport la cerere să integreze perfect autovehiculele autonome (Mercedes-Benz) în propriul portofoliu de servicii. Platforma gestionează autovehicule atât autonome, cât şi convenţionale, inclusiv funcţionarea şi întreţinerea acestora. Un serviciu de mobilitate pe bază de aplicaţie pentru autovehicule Mercedes-Benz cu sistem de conducere convenţională a fost pus în funcţiune în Regiunea Golfului, în toamna anului 2019. Serviciul este disponibil şi în capitala Germaniei, Berlin.

Grupul Bosch este prezent pe piaţa din România de 25 de ani şi numără peste 8.000 de angajaţi în cinci entităţi. Pe lângă centrul de cercetare – dezvoltare din Cluj şi unităţile sale de producţie pentru Soluţii de mobilitate din Cluj şi din Blaj, Bosch mai operează şi o unitate de producţie de tehnologie industrială, localizată de asemenea în Blaj, precum şi un centru de servicii de externalizare a proceselor de afaceri (BPO) în Timişoara. În Bucureşti, Bosch operează un birou de vânzări pentru produsele sectoarelor Soluţii de mobilitate, Bunuri de larg consum şi Tehnologie pentru construcţii şi energie. În plus, o filială a BSH Hausgeräte GmbH, activă pe piaţa electrocasnicelor, are sediul, de asemenea, în capitala ţării.

 

CITEŞTE ŞI:

Rivian, unul dintre cei mai bine finanţaţi producători de maşini electrice

Opel revine în Rusia, unde va produce vehiculul comercial Vivaro

Românii de la Continental au lucrat la serverul care conectează maşinile electrice Volkswagen ID

 

Adaugati comentariu