Bosch şi Daimler au ales oraşul-pilot pentru serviciul automat, la cerere, de comandă a autovehiculelor
Amplasat pe malul sudic al Golfului San Francisco, în Silicon Valley, cu o populaţie de peste un milion de locuitori, San José este al treilea oraş ca populaţie din California.
Se preconizează că testarea serviciului va începe în cea de-a doua jumătate a anului 2019. Cele trei părţi au semnat un memorandum de înţelegere în acest scop.
Folosind autovehicule automate Mercedes-Benz Clasa S, Bosch şi Daimler îşi propun să ofere serviciul unei comunităţi selectate de utilizatori din zona San Carlos/Stevens Creek dintre centrul şi vestul oraşului San José. Deoarece în următoarele două decenii se estimează o creştere de 40 de procente a populaţiei, zona metropolitană se confruntă cu provocări din ce în ce mai mari privind transportul. În plus, San José doreşte să se pregătească pentru un viitor în care autovehiculele autonome vor circula pe drumurile publice.
„Proiectul-pilot este o oportunitate pentru a analiza modul în care autovehiculele autonome ne pot ajuta să facem faţă cerinţelor viitoare privind transportul”, afirmă Sam Liccardo, primarul oraşului San José. „Susţinem conducerea autonomă de mai mulţi ani. Cu acest proiect-pilot vom dobândi informaţii importante privind cel mai bun mod de conectare a autovehiculelor complet autonome cu utilizatorii serviciilor de mobilitate din viitor”, afirmă dr. Michael Hafner, vicepreşedinte al diviziei Drive Technologies and Automated Driving din cadrul Daimler AG.
„Trebuie să regândim transportul în mediul urban. Conducerea autonomă ne va ajuta să avem o imagine completă asupra traficului urban din viitor”, precizează Dr. Stephan Hönle, vicepreşedinte senior al diviziei de Conducere automatizată din cadrul Robert Bosch GmbH.
Aplicaţia pentru serviciul de comandă a autovehiculelor la cerere, gestionată de către departamentul Servicii de mobilitate din cadrul Daimler, va demonstra modul în care serviciile de mobilitate, precum utilizarea în sistem car-sharing a autovehiculelor (car2go), comanda autovehiculelor (mytaxi) şi platformele multimodale (moovel) pot fi conectate în mod inteligent.
Operaţiunea de test va furniza informaţii cu privire la modul în care autovehiculele cu grad ridicat de autonomie sau complet autonome pot fi integrate într-o reţea de transport multimodal.
Obiectivul este de a oferi o experienţă digitală fără cusur, în care o comunitate selectată de utilizatori are posibilitatea de a comanda un autovehicul care se conduce singur, monitorizat de un şofer de siguranţă, şi de a se deplasa complet autonom de la o poziţie specificată de unde va prelua clientul şi până la destinaţie.
Autovehiculele autonome fac mobilitatea urbană mai atrăgătoare
Prin eforturile depuse pentru a dezvolta o conducere cu grad ridicat de autonomie şi complet automatizată (nivel SAE 4/5) pentru mediul urban, Bosch şi Daimler doresc să îmbunătăţească fluxul traficului în oraşe, să sporească siguranţa rutieră şi să furnizeze un element important pentru modul de funcţionare a traficului în viitor. Printre altele, tehnologia va spori atractivitatea utilizării în sistem de car-sharing. Fără a compromite siguranţa în timpul conducerii, tehnologia va permite oamenilor să îşi folosească timpul petrecut în autovehicule în cel mai eficient mod şi va deschide noi oportunităţi de mobilitate pentru persoanele fără permis de conducere.
Angajaţii Bosch şi Daimler împart aceleaşi clădiri de birouri
Angajaţii Bosch şi Daimler implicaţi în proiectul de dezvoltare lucrează împreună în echipe în două regiuni: în regiunea metropolitană Stuttgart din Germania şi în Statele Unite, în regiunea Sunnyvale din Silicon Valley, între San José şi San Francisco. Lucrând în aceleaşi clădiri de birouri, comunicarea rapidă între departamente este garantată, iar traseele decizionale sunt scurte. În acelaşi timp, echipele se pot baza pe cunoştinţele combinate ale colegilor din companiile-mamă.
Angajaţii celor două companii dezvoltă împreună conceptele şi algoritmii sistemelor de conducere cu un grad ridicat şi complet de automatizare.
Sarcina Daimler este de a integra sistemul de conducere în autovehicule. Compania furnizează autovehiculele de proiectare, facilităţile de testare şi autovehiculele pentru flota de testare necesare.
Compania Bosch este responsabilă pentru componentele specificate în cadrul activităţii de dezvoltare, cum ar fi senzori, sistemele de acţionare şi unităţile de control.
În scopurile testării, Bosch şi Daimler folosesc laboratoarele şi platformele de încercare, plus centrele de testare din Germania. Imediat ce a obţinut Permisul de testare a autovehiculelor autonome din partea Direcţiei de Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor din California în 2014, Mercedes-Benz a testat autovehicule autonome în regiunea Sunnyvale/California. Din 2016, compania a obţinut o aprobare similară pentru zona metropolitană a oraşului Stuttgart din Germania.
La începutul anului 2013, Bosch a fost primul furnizor de automotive la nivel global care a testat conducerea autonomă (nivel SAE 3) pe drumurile publice din Germania şi Statele Unite.