Volkswagen redirecționează o treime din investițiile în mașini electrice către modelele diesel și pe benzină
Tranziția energetică reprezintă o provocare majoră pentru producătorii de automobile. Între tehnologiile instabile legate de chimia bateriilor, care au determinat Stellantis să dea un pas înapoi cu gigafabrica sa ACC, și fluctuațiile unei piețe care așteaptă subvenții, producătorii operează într-un climat de incertitudine totală. Încetinirea vânzărilor de vehicule electrice pune sub semnul întrebării certitudinile anterioare.
Piața germană ilustrează perfect dificultățile actuale. Cu o scădere de 30,6% în mai 2024, vehiculele electrice reprezintă acum doar 12,6% din piață.
Producătorii devin treptat conștienți de această realitate și își ajustează strategiile în consecință. Ford a recunoscut recent că trecerea la mobilitatea electrică durează mai mult decât se aștepta. După ce a anunțat finalul producției modelului Focus în Germania, constructorul auto ameerican și-a amânat ambițiile de a vinde doar modele electrice până în anul 2035.
O tendință similară se observă și la Mercedes-Benz, care a suspendat dezvoltarea platformei sale dedicate modelelor electrice de ultimă generație, precum Mercedes-Benz S-Class și Mercedes-Benz G-Class Companiile fac un pas înapoi și nu mai ezită să realoce resursele către mașinile termică. Renault și Geely și-au unit forțele recent pentru a da un nou impuls utilizării combustibililor fosili.
În acest context, Volkswagen a anunțat realocarea unei treimi din investițiile sale planificate inițial în domeniul electric către sectorul termic, reprezentând un pachet de 60 de miliarde de euro.
Citiți articolul integral pe www.floteauto.ro
TE-AR MAI PUTEA INTERESA ȘI:
Europa a rămas cu mult în urma Americii de Nord în asigurarea investițiilor în mașini electrice
ZF Lifetec rearanjează airbagul șoferului pe volan și creează libertate de design