ACAROM: Producţia de autoturisme a crescut cu 12,7% în primele 5 luni

Numărul autoturismelor produse în România a crescut cu 12,73% în primele cinci luni ale anului, faţă de aceeaşi perioadă din 2021, până la un volum de 216.105 unităţi, arată datele publicate de Asociaţia Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).
ACAROM

Din numărul total de autoturisme produse în primele 5 luni, 131.063 de unități au fost realizate la uzina Dacia din Mioveni, iar 85.042 de unități, la uzina Ford de la Craiova.

Potrivit ACAROM, în luna mai au fost produse, la nivel naţional, 39.822 de autoturisme, cu 11,59% mai multe comparativ cu intervalul similar din anul anterior, când producția a înregistrat un număr de 35.865 de unități. Dintre acestea, 28.713 unităţi au fost produse la uzina Dacia din Mioveni, iar 11.109, unități, la uzina Ford de la Craiova.

Pe de altă parte, potrivit ACAROM, care citează datele Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Autovehiculelor (DRPCIV), înmatriculările de autoturisme noi au urcat, în primele cinci luni, la 47.645 de unităţi, în creştere cu 32,92% comparativ cu intervalul similar din 2021, când au fost înregistrate 35.845 de exemplare.

Totodată, la nivelul lunii mai, s-a înregistrat o creştere cu 24,05% a înmatriculărilor de autoturisme noi, până la un volum de 10.198 de unităţi.

În ceea ce priveşte autoturismele second hand înmatriculate pentru prima oară în România, volumul acestora a fost, în mai 2022, de 29.952 unităţi, cu 5,1% mai puţine în comparaţie cu aceeaşi lună din anul trecut.

De asemenea, în primele cinci luni ale anului în curs, înmatriculările de autoturisme rulate, înregistrate pentru prima dată pe plan local, au ajuns la 135.275 de unităţi, în scădere cu 19,05%, raportat la perioada de referinţă (167.101 de unităţi).

Datele citate relevă faptul că în clasamentul mărcilor de autoturisme noi, în ianuarie – mai 2022, conduce Dacia, cu 12.616 de unităţi înmatriculate, urmată de Hyundai – cu 3.921 unităţi, Ford (3.699), Toyota (3.565), Skoda (3.307), Volkswagen (2.934), Renault (2.788), Peugeot (1.636), Mercedes (1.590) şi Kia (1.090).

 

 

CITEȘTE ȘI:

Industria auto italiană: Vehiculele electrice nu sunt singurul mod eficient de a atinge țintele de CO2

Ce au însemnat 2 ani de pandemie pentru transporturile de tip Time Critical

 

 

Adaugati comentariu