Industria auto italiană: Vehiculele electrice nu sunt singurul mod eficient de a atinge țintele de CO2

Vehiculele electrice nu sunt singurul mod eficientă de reducere a emisiilor de carbon produse de industria auto, a afirmat Paolo Scudieri, preşedintele asociaţiei industriei auto din Italia (ANFIA).
Vehiculele electrice

Potrivit Reuters, acesta consideră că și alte tehnologii pot duce ”înverzirea” industriei auto, prin atingerea aceloraşi obiective privind emisiile şi păstrarea în acelaşi timp a know-how-ului şi a locurilor de muncă în Italia.

”Mă refer la contribuţia tangibilă pe care o pot oferi biocombustibilii şi combustibilii sintetici, precum şi hidrogenul”, a spus Scudieri, adăugând că industria auto italiană face deja investiţii uriaşe în tehnologii bazate pe hidrogen.

Biocombustibilii şi combustibilii sintetici, denumiţi e-combustibili, sunt în curs de dezvoltare pentru a permite versiunilor modificate ale motoarelor cu ardere internă să fie utilizate în continuare, mai degrabă decât o trecere în masă la vehiculele electrice cu baterie (BEV).

Scudieri a mai arătat că o concentrare exclusivă pe tehnologia BEV, dominată în prezent de producătorii asiatici, ar pune în pericol aproximativ 73.000 de locuri de muncă în Italia în următorii ani, care nu vor fi compensate de cele aproximativ 6.000 de noi locuri de muncă care se estimează că vor fi create prin trecerea la mobilitatea electrică.

Președintele ANFIA a menționat că aproximativ 450 de producători de piese auto din Italia, dintr-un total de 2.200 de companii, riscă să dispară, deoarece nu au început încă să facă trecerea producţiei către tehnologia electrică.

Comisia Europeană a propus o reducere cu 100% a emisiilor de CO2 până în 2035 pentru industria auto.

Ţinta, care face parte dintr-un pachet mai amplu de politici privind schimbările climatice, lansat anul trecut, ar face imposibilă vânzarea de noi vehicule alimentate cu combustibili fosili în cele 27 de ţări al UE.

Parlamentul European va organiza, săptămâna viitoare, o dezbatere cu privire la o serie de politici climatice, inclusiv la un plan de interzicere efectivă a maşinilor cu motoare cu combustie până în 2035.

Scudieri a spus că nu există o poziţie predominantă între diferitele grupuri politice din cadrul Parlamentului European. ”Fiecare vot va conta şi dorinţa mea este ca europarlamentarii noştri să voteze, având în vedere şi interesele ţării”, a mai spus acesta, citat de Reuters.

 

 

CITEȘTE ȘI:

Ce au însemnat 2 ani de pandemie pentru transporturile de tip Time Critical

Radu Puiu, XTB: Industria auto încă nu și-a revenit din pierderile generate de pandemie

 

 

Adaugati comentariu