Trecerea la mașinile electrice va duce la pierderea a 73.000 de locuri de muncă în Italia
Analiştii susţin că sectorul auto din Italia ar putea fi lovit mai dur decât în alte ţări din cauza mărimii relativ mici a firmelor din această ţară şi a amplorii investiţiilor necesare pentru a respecta obiectivele incluse în planul climatic „Fit-For-55” al Uniunii Europene, printre care se numără şi eliminarea automobilelor cu motoare pe ardere internă până în 2035.
„Dacă acest plan nu va fi însoţit de intervenţia Guvernului ar putea conduce la pierderea a aproximativ 73.000 de locuri de muncă în Italia, dintre care 63.000 în perioada 2025-2030”, au apreciat într-un comunicat comun asociaţia angajatorilor Federmeccanica şi sindicatele FIM, FIOM şi UILM.
Semnatarii subliniază că producţia de autovehicule în Italia a scăzut de la peste 1,8 milioane de unităţi în 1997, până la 700.000 de unităţi anul trecut, dintre care mai puţin de 500.000 au fost autoturisme.
„Trebuie să revenim la producţia a aproximativ 1,5 milioane unităţi pe an”, a precizat liderul sindicatului FIOM, Francesca Re David.
Potrivit cifrelor oficiale, industria automoto din Italia are 278.000 de angajaţi direct şi indirect şi este responsabilă pentru aproximativ 6% din Produsul Intern Brut.
La începutul acestei săptămâni, ministrul italian al Industriei, Giancarlo Giorgetti, a anunţat că în următoarele săptămâni va prezenta un set de propuneri pentru stimulente destinate să susţină industria automoto din Italia.
De asemenea, sindicatele cer Guvernului de la Roma să încheie un acord final cu grupul Stellantis, cel mai mare constructor de automobile din Italia, pentru a construi o uzină de baterii care să aprovizioneze producţia de vehicule electrificate în Italia.
Directorul general de la Stellantis, Carlos Tavares, a spus anul trecut că grupul franco-italian va construi una dintre uzinele sale europene de baterii la Termoli, centrul Italiei, dar până acum nu a fost semnat un acord definitiv cu autorităţile de la Roma.
CITEȘTE ȘI:
Skoda Auto a produs peste 800.000 de vehicule în întreaga lume în 2021
Prima baterie litiu-ion pentru mașini electrice proiectată, dezvoltată și produsă în Europa