Prima baterie litiu-ion pentru mașini electrice proiectată, dezvoltată și produsă în Europa

În 2018, când Banca Europeană de Investiții (BEI) a acceptat să acorde primul împrumut către producătorul suedez de baterii Northvolt, nu multă lume din afara cercurilor tehnologice auzise numele său. Acum, lucrurile s-au schimbat semnificativ. Compania a anunțat producerea primei celule de baterie litiu-ion la gigafabrica lor din Skellefteå, din nordul Suediei și a încheiat primele acorduri de livrare cu Scania, BMW și Volkswagen.
Northvolt

„Depozitarea energiei regenerabile este cheia unei societăți neutre din punct de vedere al carbonului, iar bateriile sunt cheia pentru a ajunge acolo”, spune Peter Carlsson, CEO al Northvolt și fost director în cadrul producătorului de mașini electrice Tesla. „Încerc să arăt Europei că energia fără dioxid de carbon poate fi mai bine stocată și distribuită, cu o calitate mai bună și costuri mai mici și poate fi făcută mai durabilă și cu adevărat disponibilă. Vreau să inspir schimbarea și să acționez un comutator pentru Europa.”

Pe măsură ce vehiculele electrice devin tot mai populare și producția lor crește rapid, producătorii se
bazează în mare parte pe bateriile importate din Asia. Acum, Northvolt este încrezător că Europa
schimbă terenul de joc.

Banca Europeană de Investiții, cu sprijinul Comisiei Europene, a susținut mai întâi „linia
demonstrativă” a conceptului Northvolt din Västerås, nu departe de Stockholm. Următorul pas a fost
creșterea dimensiunii, ceea ce a însemnat proiectarea, planificarea și construirea primei fabrici
avansate de baterii din Europa. Din nou, BEI s-a asigurat că Northvolt poate conta pe finanțarea de
care avea nevoie, cu sprijinul UE.

„Trecerea către o economie cu emisii scăzute de carbon necesită investiții în schimbarea fundamentală a tehnologiei. Suntem încântați de realizările Northvolt și așteptăm cu nerăbdare să sprijinim, împreună cu Comisia Europeană, proiecte mai inovatoare care promovează energia curată și ajută la combaterea schimbărilor climatice.”, a conchis Werner Hoyer, președintele BEI.

 

CITEȘTE ȘI:

Constructorul rus de camioane KAMAZ vrea să producă vehicule electrice în Ungaria

Mecanisme pentru gestionarea forţei de muncă în industria auto

 

Adaugati comentariu