Carlos Tavares, Stellantis: Producția de vehiculele electrice crește cu 50% costurile constructorilor auto

Directorul general al grupului Stellantis, Carlos Tavares, a avertizat că pentru producătorii de automobile obiectivele de electrificare accelerată ar putea duce la pierderi de locuri de muncă, iar autoritățile de reglementare ar trebui să-și concentreze eforturile pe industria energetică și construirea infrastructurii de încărcare, lăsând industia auto să-și facă treaba.
Stellantis

Potrivit acestuia, producția de vehiculele electrice reprezintă o creștere cu 50% a costurilor automobilelor convenționale, care va duce la depășirea prețului autoturismelor pentru clasa de mijloc sau ar putea determina o restructurare a companiilor care își asumă aceste costuri.

„Recomandarea mea către cei care fac reglementări este să aibă grijă de industria energetică, iar industria de automobile să fie lasată să se ocupe de propria sa treabă, care este să ofere o mobilitate curată, accesibilă și sigură clienților”, a afirmat Carlos Tavares în cadrul conferinței virtuale Reuters Next.

Acesta a mai arătat că Stellantis urmăreşte să evite reducerile prin creşterea productivităţii într-un ritm mult mai rapid decât norma industriei.

”În următorii cinci ani, trebuie să suportăm o productivitate de 10% pe an… într-o industrie care este obişnuită să ofere o îmbunătăţire a productivităţii de 2% până la 3%. Viitorul ne va spune cine va putea suporta acest lucru şi cine va eşua. Punem industria la limită!”, a avertizat directorul general Stellantis.

Grupul auto s-a angajat să investească aproximativ 30 de miliarde de euro în electrificare până în 2025 din bugetul său de aproape 70 de miliarde de euro pentru cercetare – dezvoltare și cheltuieli de capital.

„Putem face mai mult dacă este nevoie? Da, desigur, putem. Este o chestiune de a stabili priorități diferite pentru lucrurile pe care plănuim acum să le facem”, a precizat Tavares.

Industria auto a fost puternic lovită anul trecut de criza Covid-19, care a generat ulterior și deficitul actual global de microcipuri.

„În ultimii ani, am învățat cum să facem față volatilității”, a spus Tavares. „Știm că aceasta este o lume foarte haotică și foarte volatilă, în care au loc lucruri foarte imprevizibile. Ceea ce am învățat din asta este că cel mai important lucru pentru noi este să păstrăm un prag de rentabilitate foarte scăzut pentru modelul nostru de afaceri, pentru a ne asigura că putem suporta și ne putem adapta la acele lucruri imprevizibile”.

Stellantis nu a semnat angajamentul asumat la COP26 de 11 constructori auto de a pune capăt vânzărilor de vehicule cu motoare cu ardere internă până în 2040. Cu toate acestea, Carlos Tavares a subliniat că Stellantis va respecta reglementările guvernamentale și interdicția similară impusă de Uniunea Europeană din 2035, deși țări precum Marea Britanie au stabilit termenul limită mai devreme, în 2030.

El a adăugat că autoritățile de reglementare ar trebui să aibă în vedere și implicațiile acestei agende pentru locuri de muncă și pentru accesul la transport: „Dacă nu, oamenii care forțează limitele vor fi responsabili moral pentru problemele care pot apărea mai târziu”.

Diferențiatorul pentru Stellantis, consideră Carlos Tavares, este că s-a angajat la economii de cel puțin 5 miliarde de euro în urma fuziunii dintre Fiat Chrysler Automobiles NV și Groupe PSA.

„Nu toți producătorii de mașini vor reuși!”, a mai spus Tavares, referindu-se la tranziția spre vehiculele electrice. „Vor fi unii care se vor confrunta cu mari dificultăți, dar consider că Stellantis, cu cele 5 miliarde, va avea o poziție de start mai bună decât majoritatea concurenților”.

 

CITEȘTE ȘI:

Ungaria își recalifică forța de muncă pentru a lucra în industria bateriilor

Nissan va investi 15,6 miliarde de euro pentru electrificarea gamei sale de vehicule

 

 

Adaugati comentariu