Acord între constructorii auto din Marea Britanie şi China
China este cea mai mare piaţă auto din lume, înmatriculările de anul trecut depăşind 23 de milioane de vehicule. Este, de asemenea, o piaţă cheie de export pentru mărcile de lux produse în Marea Britanie, printre care Aston Martin, Bentley, Jaguar Land Rover şi McLaren. Marca Mini este de asemenea foarte populară. China a importat anul trecut 75.749 de vehicule din Marea Britanie, devenind astfel cea de-a treia cea mai mare piaţă pentru vehiculele din Regatul Unit după UE şi America.
În acelaşi timp, potrivit SMMT, anul trecut au fost înregistrate mai mult de 10.000 de maşini fabricate în China pe drumurile din Marea Britanie.
„Uşile Regatului Unit sunt bine deschise pentru afaceri cu parteneri globali cheie, cum ar fi China. Ambele naţiuni au o reputaţie de vârf în ingineria şi producţia de automobile, iar acest acord se bazează pe o relaţie deja puternică, cu scopul de a deschide noi oportunităţi de afaceri pe ambele pieţe. Într-o perioadă de schimbări fără precedent pentru sectorul automobilelor şi ţinând cont de amploarea investiţiilor necesare pentru a conduce această schimbare, colaborarea strânsă între naţiuni va fi esenţială dacă ambiţiile comune trebuie îndeplinite”, a subliniat Mike Hawes, CEO al SMMT.
Investiţiile chineze în industria auto din Marea Britanie au crescut considerabil în ultimii ani, potrivit asociaţiei britanice. Constructorul auto chinez Geely a anunţat o investiţie semnificativă în producătorul de automobile sportive Lotus în 2017, ce a urmat dezvoltării cu succes a companiei LEVC (fostă London Taxi Company), pe care a preluat-o în 2014.
Vorbind la summitul SMMT International Automotive Summit din Londra, CEO-ul LEVC, Joerg Hofmann, a arătat că Geely a investit în companie 500 milioane de lire, începând din 2014, din care 300 milioane de lire sterline într-o fabrică nouă în Coventry, care are o capacitate de producţie anuală de 20.000 vehicule. Compania se concentrează acum pe dezvoltarea unei camioane complet electrice cu o autonomie de 380 de mile, ceea ce îl va face perfect pentru livrările online cu amănuntul în marile oraşe.
În paralel, alt constructor auto chinez, BYD, va lansa în această vară autobuze complet electrice cu dublă punte pe străzile Londrei în parteneriat cu producătorul britanic Alexander Dennis.
SMMT a a anunţat că investitorii chinezi au fost atraşi de Regatul Unit datorită fundamentelor puternice ale industriei auto: o forţă de muncă foarte productivă şi unii dintre cei mai importanţi designeri şi companii de componente din lume, inclusiv şase centre de cercetare şi 20 de centre de cercetare şi dezvoltare.
„China şi Marea Britanie au o lungă istorie de cooperare în industria automobilelor, care a dat rezultate fructuoase şi a stabilit o prietenie profundă. Noua noastră cooperare cu SMMT este utilă, astfel încât să putem învăţa uneii de la alţii şi să extindem investiţiile şi colaborarea într-o gamă largă de domenii, pe baza proiectelor comune existente. Odată cu revoluţia electrificării este esenţial să promovăm dezvoltarea sănătoasă a industriei auto chino-britanice”, a conchis Fu Bingfeng, vicepreşedinte executiv şi secretar general al CAAM.
CITEŞTE ŞI:
Premieră mondială pentru maşina de curse cu sistem de direcţie prin fir
Jaguar Land Rover va investi 1 mld. £ în producţia de maşini electrice
Autovehicule conectate. UE preferă standardul 5G, în detrimentul WI-FI