Premieră mondială pentru maşina de curse cu sistem de direcţie prin fir

240 kilometri pe oră la startul şi finalul curselor din Nürburgring, fără nici o coloană de direcţie? Audi-ul R8 LMS GT3 echipat cu sistemul de direcţie acţionat prin fir de la Schaeffler Paravan Space Drive permite acest lucru.
schaeffler

La 24 de ore de la Nürburgring, Schaeffler Paravan Technologie GmbH & Co. KG au lansat prima maşină de curse de acest tip care va fi aprobată de Federaţia Germană de Motor Sport. Audi R8 LMS GT3 cu tehnologia Space Drive şi volan cu răspuns haptic, nu are nicio conexiune mecanică între coloana de direcţie şi unităţile de direcţie, şi vor participa în viitor la DMV GTC (Grand Turismo Touring Car Cup)

“În Motor Sport este vorba despre lucruri extreme, aşadar este o practică obişnuită de a aduce tehnologiile în joc, în acest domeniu. Acest lucru necesită rezistenţă şi ne permite să verificăm cerinţele şi caracteristicile sistemului. Cursele sunt un mediu de testare ideal pentru dezvoltarea continuă a întregului sistem de direcţie prin fir, bazat pe unitatea Space Drive. În vederea viitorului conducerii autonome, aceste tehnologii vor fi indispensabile. Testul în condiţii de pistă reprezintă un criteriu absolut esenţial pentru pregătirea acestor soluţii pentru producţia de volum”, spune Prof. Dr.Ing. Peter Gutzmer, director adjunct CEO şi CTO la Schaeffler.

Cerinţe stricte privind viteza

“În cursele de maşini, tehnologia este testată în condiţii extreme şi impune, de asemenea, cerinţe stricte privind viteza şi capacitatea de reacţie a sistemului. Acestea oferă condiţiile ideale pentru rafinarea şi optimizarea sistemului. Dacă pilotul asistat de această tehnologie este în stare să îşi menţină linia ideală de condus şi să decelereze la 250 km/ora, în sutimi de secunde, atunci fiabilitatea sistemului este confirmată”, arată Roland Arnold, CEO la Schaeffler Paravan Technologie GmbH & Co. KG, fondator şi director general la Paravan GmbH.

Pentru etapele de dezvoltare ulterioară, compania intenţionează să participe la DMV GTC.

“Space Drive nu a fost niciodată folosit în cursele de turism, de aceea au fost necesare răspunsuri cu privire la intrebările despre noua tehnologie şi siguranţă. Maşina de curse modificată a fost inspectată de un expert desemnat oficial. Apoi s-a primit aprobarea pentru test drive-uri, necronometrate în cadrul weekend-ului Schaeffler Paravan Race”, transmite Ralph Monschauer, organizatorul DMV GTC, care a solicitat aprobarea pentru cursele de maşini

La prima sa apariţie în serie, Audi-ul R8 LMS CT3 modificat a avut o performanţă impresionantă. În afara clasamentului oficial, Markus Winkelhock a reuşit să avanseze pe locul cinci în cele două runde de calificare DMV GTC de la Schaeffler Paravan Race Weekend.

“Într-o maşină de curse trebuie să reacţionezi mai repede decât într-un vehicul rutier. Dacă maşina îşi schimbă direcţia, trebuie să puteţi face mişcări de corecţie ale direcţiei foarte rapide la stânga şi la dreapta. Am fost îndoielnic la început despre faptul că sistemul ar putea face faţă acestor cerinţe, dar nu a fost o problemă: direcţia este incredibil de rapidă şi de precisă”, subliniază şoferul de curse Markus Winkelhock

Space Drive ca bază pentru conducerea autonomă de nivel 4 şi 5

R8 LMS GT3 este echipat cu un volan special, haptic. Comenzile de direcţie nu mai sunt transmise mecanic, ci într-o chestiune de nanosecunde, prin cablu electric – adică direcţie acţionată prin fir – prin intermediul impulsurilor electrice. În ultimii 17 ani, tehnologia Space Drive s-a dovedit deja eficientă pentru peste un miliard de kilometri parcurşi fără accidente. Acesta este fabricat la cele mai înalte standarde de calitate şi siguranţă şi aprobat pentru utilizarea pe şosea.

Tehnologia este proiectată cu redundanţă triplă: dacă o componentă de direcţie nu reuşeşte să execute o comandă, există încă două variante alternative de siguranţă care garantează siguranţa sistemului. Acest lucru face ca Space Drive să fie o tehnologie cheie, importantă pentru condusul autonom de nivel 4 şi 5 şi o condiţie esenţială pentru crearea noilor concepte de interioare de maşini. Schaeffler Paravan Technologie GmbH & Co. KG îşi propune să aibă sistemul pregătit pentru producţia de volum până în 2021.

În 22 iunie 2019, prototipul Schaeffler Paravan a scris istoria „Loop-ului nordic” la Nurburgring. Pentru prima dată în istoria acestei venerabile piste de curse, R8 LMS GT3 a încheiat Bucla de Nord cu şoferul de curse Rahel Frey la volan într-o maşină fără coloană de direcţie.

 

CITEŞTE ŞI:

Jaguar Land Rover investeşte 1 mld. de lire sterline în producţia de maşini electrice

Autovehicule conectate. UE preferă standardul 5G, în detrimentul WI-FI

Nokian Tyres construieşte un nou centru de testare de mare viteză

 

Adaugati comentariu