Alianţa Renault-Nissan-Mitsubishi rămâne cel mai mare constructor auto
În primul semestru din 2018, alianţa a vândut pe plan global 5,54 milioane de vehicule, în creştere cu 5% faţă de perioada similară din 2017, în timp ce vânzările Volkswagen au însumat 5,52 milioane de unităţi, iar ale Toyota, 5,21 milioane de vehicule.
Alianţa Renault-Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, cuprinde zece mărci de automobile, 470.000 de salariaţi şi 122 de uzine pe toate continentele. Renault şi Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault şi 34% din titlurile Mitsubishi Motors.
Renault a vândut în primul semestru un număr record de 2,067 milioane de vehicule la nivel mondial, în creştere cu 9,8% în ritm anual, datorită revenirii pieţelor din Rusia şi America Latină precum şi unei cereri solide în Europa. Mărcile Renault şi Dacia au stabilit fiecare un record de vânzări semestrial, 1,378 milioane pentru marca Renault şi 378.095 vehicule vândute la nivel global pentru marca Dacia.
Totodată, livrările Mitsubishi pe plan global au urcat cu 24,8% în primele şase luni din acest an, la 616.650 vehicule, în timp ce Nissan a raportat un declin al vânzărilor de 1,4%, la 2,85 milioane de vehicule.