Bosch, unul dintre cei mai doriţi angajatori din România

Bosch ocupă locul 6 în topul celor mai doriţi angajatori din România, conform studiului realizat de Catalyst Solution. Compania este prima opţiune pentru inginerii din Cluj şi a doua opţiune pentru candidaţii cu profil tehnic, respectiv candidaţi vorbitori de limbi străine.
bosch

Bosch, lider global în furnizarea de tehnologii şi servicii, este unul dintre cei mai doriţi angajatori din România, conform unui studiu realizat de o companie specializată în soluţii de recrutare şi brand de angajator. Bosch ocupă locul 6 la nivel naţional în topul celor mai doriţi angajatori, realizat de Catalyst Solutions în 2019, în creştere cu 19 poziţii faţă de anul 2015 şi cu patru poziţii faţă de anul trecut.

Conform studiului, compania este prima opţiune pentru inginerii din Cluj şi a doua opţiune pentru candidaţii cu profil tehnic din Transilvania. De asemenea, Bosch ocupă locul al doilea în preferinţele candidaţilor vorbitori de limbi străine din zona de vest a ţării.

Studiul, aflat la a 14-a ediţie, s-a derulat pe un eşantion de peste 18.000 de respondenţi cu profil de business, socio-uman, tehnic şi farma şi a avut ca obiectiv oferirea unei perspective asupra comportamentului şi aşteptărilor candidaţilor în raport cu principalii angajatori ce activează pe plan local.

bosch„Bosch s-a concentrat în ultimii ani pe acţiuni care au dus la consolidarea brandului de angajator şi rezultatele sunt vizibile, astăzi aflându-ne pe locul şase în preferinţele angajaţilor români. La 25 de ani de la deschiderea primei filiale în România, compania continuă să îşi consolideze poziţia solidă în ţară, fie că vorbim de extinderea operaţiunilor, de iniţiative care susţin comunităţile locale şi educaţia sau de poziţionarea în topul preferinţelor candidaţilor”, a declarat Mihai Boldijar director general al Robert Bosch SRL şi reprezentantul Grupului Bosch în România.

Compania este recunoscută ca unul din cei mai apreciaţi angajatori şi la nivel gobal, având aproximativ 410.000 de angajaţi în întreaga lume şi o cifră de afaceri de 78,5 miliarde de euro în 2018.

„Brandul de angajator reprezintă o prioritate pentru noi, iar rezultatele din 2019 reflectă eforturile din ultimii ani şi abordarea pe termen lung care stă la baza strategiei noastre. Contextul de piaţă foarte competitiv ne provoacă să fim din ce în ce mai buni şi să avem o abordare unitară şi localizată în strategia brandului de angajator, fiind preocupaţi să oferim o experienţă valoroasă atât candidaţilor, cât şi angajaţilor noştri, în funcţie de nevoile acestora”, a adăugat Cristina Corello, director de resurse umane în Bosch România.

Bosch se adresează nevoilor candidaţilor cu o ofertă adaptată

Studiul realizat de Catalyst Solutions identifică o serie de criterii care stau la baza alegerii unui angajator, cum ar fi recunoaşterea performanţei, mediul de lucru plăcut, încurajarea dezvoltării profesionale şi accesul la expertiză,
salariul atractiv, un mediu de lucru sigur, beneficii şi bonusuri acordate.

Participanţii la studiu apreciază faptul că Bosch este un jucător de top în domeniul său, ce oferă un loc de muncă sigur, dar şi noi provocări profesionale, se bucură de prestigiu în piaţă şi oferă produse şi servicii inovatoare.

De asemenea, potenţialii candidaţi asociază compania cu deschiderea de oportunităţi internaţionale, acces la tehnologie de ultimă generaţie şi la îndrumarea experţilor, cu un pachet de salariu şi beneficii atractive şi o atmosferă prietenoasă de muncă.

„Dimensiunea organizaţiei, alături de distribuţia geografică şi diversitatea de roluri pe care un potenţial candidat o poate găsi într-o astfel de organizaţie sunt câteva din lucrurile care au contribuit la creşterea Bosch în topul celor mai doriţi angajatori. Pe de altă parte, Bosch România s-a remarcat în ultimii ani printr-o strategie de employer branding din ce în ce mai consolidată şi adaptată nevoilor candidaţilor”, a precizat Dragoş Gheban, manager general la Catalyst Solutions.

Atenţie deosebită acordată angajaţilor

Strategia Bosch de creştere a imaginii de bun angajator se concentrează şi pe mediul intern, cei peste 8000 de angajaţi din România fiind principalii ambasadori ai brandului Bosch.

„Angajaţii noştri pot spune cel mai bine cum este Bosch ca angajator, ei sunt aceia care transmit în exterior o imagine pozitivă despre compania noastră, acţionând ca adevăraţi ambasadori, iar pentru acest lucru le mulţumim”, a continuat Corello.

bosch

În acest sens, compania a realizat în anul 2019 un studiu intern pentru a identifica elementele cele mai apreciate de către angajaţi în experienţa lor cu Bosch. Astfel, un factor motivant pentru angajaţi este faptul că pot contribui semnificativ la succesul unei companii ce modelează lumea de mâine prin soluţiile sale, dar şi faptul că se simt apreciaţi şi acceptaţi aşa cum sunt de către organizaţie. Implicarea Bosch în acţiuni de responsabilitate socială este, de asemenea, un element important. Securitatea şi stabilitatea organizaţiei, curăţenia la locul de muncă sau atmosfera de lucru se numără şi ele printre aspectele importante menţionate.

Bosch acordă o atenţie deosebită satisfacţiei angajaţilor şi oferă acestora un mediu de lucru modern, inspiraţional şi un pachet de beneficii flexibile, adaptate la nevoile individuale. Astfel, angajaţii pot alege, printre altele, servicii medicale, asigurări de pensie, servicii de turism sau bonuri de masă. În plus, compania oferă acces la activităţi sportive, posibilitate de a lucra de acasă, iar în unele locaţii, transport zilnic gratuit. Mai mult, compania promovează o cultură organizaţională deschisă, cu accent pe diversitate şi responsabilitate.

Bosch investeşte în educaţie şi în dezvoltarea angajaţilor

Ca parte a angajamentului său faţă de România, Bosch dezvoltă permanent programe care susţin relaţia dintre educaţie şi mediul de afaceri: de la programe de masterat sau cursuri la universităţi importante din ţară, la şcoala duală şi chiar la înfiinţarea propriului Centru de Training, la Cluj, în 2017.

bosch

De exemplu, Bosch lansează anul acesta la Cluj un nou program dedicat viitorilor ingineri. Compania oferă zece locuri pentru studenţii pasionaţi de inginerie, care au terminat sau urmează să termine anul acesta studiile
universitare şi doresc să opteze pentru un program intensiv de învăţare de 18-24 de luni pentru a deveni experţi într-una din ariile tehnice ale fabricii. În acelaşi timp, Bosch susţine tinerii absolvenţi prin programe precum Junior
Managers (JMP), dedicat tinerilor viitori manageri.

Mai mult, peste 700 de studenţi au participat anul trecut la programe specifice în sediile Bosch din România. În plus, compania investeşte şi în dezvoltarea profesională a angajaţilor săi, în conformitate cu filozofia „lifelong learning”.

 

CITEŞTE ŞI:

Cei mai bogaţi 20 de oameni din industria auto. Surpriza de pe locul I

Bosch deschide un centru de inginerie la Sofia, care va colabora cu cel de la Cluj

Sectorul automotive, cel mai important angajator din România

 

Adaugati comentariu