Când va decide Renault închiderea uzinelor cu probleme
„Nu avem niciun tabu şi nu excludem nimic. Vom revizui toate tipurile de costuri… Unele din aceste costuri vor implica cheltuieli de restructurare”, a declarat acesta într-o conferinţă de presă, unde a anunţat un program de economii de două miliarde de euro în trei ani, relatează AFP.
Clotilde Delbos a recunoscut că Renault şi aliatul său japonez Nissan dispun de capacităţi de producţie excedentare şi a promis că în luna mai a acestui an va fi făcut un anunţ în acest sens.
Grupul Renault a încheiat 2019 cu primele sale pierderi anuale de după 2009, înregistrând o pierdere netă de 141 milioane de euro. În aceeaşi perioadă, vânzările totale ale grupului au scăzut cu 3,4%, până la 3,753 milioane vehicule.
Renault şi Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault, dar nu are drepturi de vot la grupul francez. Alianţa Renault-Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, regrupează zece mărci de automobile (printre care Dacia, Lada, Samsung Motors, Alpine, Infiniti, Datsun etc.) cu 470.000 de salariaţi şi 122 de uzine pe toate continentele.
Anul trecut, Alianţa a suferit o scădere semnificativă a vânzărilor, coborând sub liderul Volkswagen şi numărul doi, Toyota Motor Corp. în topul celor mai mari constructori auto ai lumii.
Alianţa Nissan-Renault-Mitsubishi a vândut anul trecut 10,16 milioane vehicule, în scădere cu 5,6% comparativ cu 2018, mai puţin decât cele 10,74 milioane vehicule vândute de Toyota (creştere anuală de 1,4%) şi numărul record de 10,97 milioane vehicule (creştere de 1,3%) vândute de grupul Volkswagen.
CITEŞTE ŞI:
Carlos Bernabé este noul director general al fabricii de anvelope Continental Timişoara
O nouă investiţie BASF pentru susţinerea producţiei de vehicule electrice
Profitul Daimler s-a prăbuşit cu 64%. Cum comentează analiştii