Prezentare: Alfa Romeo

Apariția celui de-al doilea model din noua gamă Alfa este iminentă. Primul SUV din istoria mărcii poartă numele uneia din cele mai fascinante rute din lume, se va prezenta în toamnă și se va livra din 2017.

Se numește Stelvio după numele uneia din cele mai fascinante rute din lume și va debuta ori la salonul de la Paris în această toamnă, ori la cel de la Los Angeles, nefiind luată încă o hotărâre definitivă. Fotografia retușată pe computer a fost relativ simplu de realizat întrucât Stelvio va prelua grila și partea frontală de la noua Giulia. Alfa a reușit să păstreze secretul absolut asupra lui Giulia, niciun prototip nefiind văzut pe stradă până la prezentarea oficială din vara trecută. Lucrurile nu au stat la fel cu Stelvio, cunoscut sub numele de cod 949, care a fost surprins pe străzi la diverse teste dinamice în ultimele luni.

De asemenea, o serie de imagini cu caroseria au circulat pe internet. Așadar, nu a fost prea complicat să combinăm aceste elemente cu câteva informații confidențiale pentru a obține fotografiile retușate pe computer prezentate în acest articol. Stelvio e o mașină crucială pentru Alfa atât pentru că este al doilea model al noii game Alfa, dar și primul SUV din istoria mărcii. Este un model foarte așteptat, ultimul concept de SUV Alfa – Kamal – datând din 2003. Acest SUV nu va fi singur pentru că Alfa are în plan încă două modele, conform planului Alfa revizuit din ianuarie 2016: unul compact, concurent cu Mercedes GLA și BMW X1 și unul de clasă mare, rival pentru BMW X5 și Mercedes GLE.

Dar să revenim la Stelvio. Acesta este un SUV de clasă medie care va măsura circa 4,60 metri și va prelua toate elementele importante de la Giulia, cu mențiunea că linia caroseriei va fi mai înaltă și garda la sol va fi mai mare. Pentru că în plan nu există și o Giulia Break, Stelvio va trebui să suplinească lipsa acestuia și să fie și practic și versatil. Numai că, înainte de toate, Stelvio este o Alfa și de aceea va fi un SUV pentru alfiști, orientat mai mult spre o conducere sportivă și dinamică și nu spre cucerirea drumurilor inaccesibile.

De aceea, ca poziționare, Alfa Stelvio va rivaliza cu Porsche Macan, Jaguar F-Pace sau BMW X3/X4. Debut cu modelul de top Ca și în cazul lui Giulia și mai ales dacă debutul se va produce la Los Angeles și nu la Paris, Stelvio va fi prezentată inițial cu motorul V6 turbo de 2,9 litri, indispensabil pe piața amerciană, pe care Alfa vrea să o recucerească, dar într-o versiune mai puțin puternică decât cei 510 CP actuali. De aceea, nu se știe dacă va utiliza și apelativul Quadrifoglio.

Alfa Romeo

În ceea ce privește motorizările normale, clienții vor putea alege între turbodieselul de 2,2 litri cu 150 și 180 CP, ulterior și cu 210 CP, iar spre deosebire de Giulia este foarte posibil ca Stelvio să beneficieze și de un V6 diesel de 3 litri de origine VM cu 250 CP similar cu cel de sub capota lui Maserati Levante și Ghibli. Platforma va fi aceeași de la Giulia cu suspensie cu brațe duble pe față și multilink pe spate, a cărui flexibilitate permite utilizarea pe viitor și la celelalte modele.

De asemenea, ne așteptăm și la utilizarea de materiale ușoare cum ar fi aluminiul și carbonul. Interiorul este similar cu cel de la Alfa și în fața schimbătorului vom regăsi, pornind de la dreapta spre stânga, cele trei butoane rotative: cel pentru volumul instalației audio, cel pentru sistemul multimedia similar lui iDrive de la BMW și DNA – selectorul pentru programele de rulare care va integra probabil și programele pentru off-road. Dar, asfaltul va rămâne habitatul preferat al acestui SUV.

Adaugati comentariu