FCA și Uber discută un parteneriat

Fiat Chrysler automobiles

Fiat-Chrysler s-ar putea alia cu Uber pentru a-și pune în valoare propriile variante de mașini autonome. Spre asta se îndreaptă toată industria auto, iar FCA nu vrea să rămână în urmă. Grupul italo-american deja colaborează cu Google la dezvoltarea variantei autonome a lui Chrysler Pacifica Hybrid.

Contextul este unul agitat și include majoritatea giganților industriei constructoare de automobile. Am scris aici despre el, dar o să fac rapid un rezumat: VW cumpără Gett, General Motors investește în LYFT, Apple – în Didi Chuxing, iar Toyota în Uber. Se ridică două întrebări: ce treabă are Apple cu producătorii de mașini, și de ce s-ar alia FCA cu Uber, dacă Toyota deja a făcut-o?

PSA rulare autonoma

Păi Apple ar putea deveni, în curând, producător de mașini, deși oficialii se feresc s-o recunoască. Ei spun, însă, că ”asta este singura implicare a Apple în industria auto a zilelor noastre, dar vom vedea ce ne rezervă viitorul”, și asta prin CEO-ul Tim Cook. Sună cool: o mașină Apple lângă una Google, în parcarea din Mamaia, peste 5 ani!

Acum să ne concentrăm pe parteneriatul dintre Toyota și Uber. Acesta nu exclude un alt eventual parteneriat între Fiat și Uber. Flota Uber e imensă și lasă loc mai multor producători. Ceea ce-și dorește grupul Fiat-Chrysler este ca, în final, să livreze mașini complet autonome flotei Uber. Nu este prima oară când FCA poartă discuții despre livrarea de mașini autonome către o altă companie, fapt care mă face să mă întreb cât de avansată este tehnologia de rulare autonomă dezvoltată de grup. Discuțiile cu Amazon, care au avut drept scop livrarea de mașini produse de FCA către departamentul de livrări al site-ului web, s-au încheiat fără rezultat.

Sergio Marchionne FCA

 

Nivelul tehnologic al al sistemelor de conducere autonomă dezvoltate de Fiat poate fi totuși apreciat din perspectiva colaborării cu Google. Și asta în ciuda faptului că toate celelalte branduri auto dezvoltă sisteme de rulare autonomă pe cont propriu. Avantajul Fiat este expertiza unei companii angrenată total în producerea de software. Dezavantajul este că italienii vor rămâne legați de Google, în timp ce restul vor fi liberi. Analiștii italieni dau, totuși, dreptate companiei Fiat:

”Întrebarea care se pune este dacă Fiat-Chrysler ia o decizie corectă colaborând cu nou-veniți în industria auto, sau ar face mai bine să concureze cu ei, așa cum fac ceilalți producători. Ei bine, noi credem că acest scenariu, în care fiecare producător de mașini își dezvoltă propria variantă de soft pentru conducerea autonomă este un nou exemplu de bani irosiți de industria auto”, declară Massimo Vecchio, analist la Mediobanca Milan.

Fiat și Google au semnat o înțelegere luna trecută, în care grupul pune la dispoziția dezvoltatorului de softuri 100 de minivanuri Chrysler Pacifica, pentru a testa tehnologia de conducere autonomă, pe care Google o dezvoltă încă din 2014.

Sursa: bloomberg , via motor1

Adaugati comentariu