Industria auto nu și-a revenit după pierderile generate de pandemie

Industria auto încă nu și-a revenit din pierderile generate de pandemie, iar producătorii de automobile continuă să-și reducă producția din cauza penuriei de microcipuri. Cu toate acestea, vânzările de vehicule electrice iau avânt, deși scumpirea metalelor pare să întârzie atingerea parității între prețurile mașinilor ”verzi” și cele ale vehiculelor propulsate cu combustibili fosili.
industria auto

Criza semiconductorilor este prognozată să dureze mai mult decât se previziona anterior, estimându-se ca sfârșitul anului 2022 – începutul anului 2023 să reprezinte punctul de start al normalizării acestei piețe, se arată într-o analiză realizată de Radu Puiu, analist financiar în cadrul casei de brokeraj pe burse internaționale XTB România. Potrivit acestuia, în industria auto, pe lângă problemele anterioare de natură logistică și a capacității de producție limitată, s-au adăugat noi provocări, aduse de conflictul din Ucraina: întreruperea producției unor materii prime utilizate în fabricația semiconductorilor, precum neon, heliu, litiu sau nichel.

Piața autovehiculelor electrice se află într-o situație destul de sensibilă. Pe de o parte, capacitatea de producție este afectată de criza semiconductorilor, iar pe de alta, interesul pentru acest sector crește odată cu scumpirea combustibililor fosili.

Cauza pierderilor din industria auto

Analistul XTB subliniază că industria auto, care a fost afectată puternic în perioada de vârf a pandemiei, încă nu și-a revenit de pe urma pierderilor. Cu toate acestea, cauza este alta. Lipsa continuă de semiconductori a afectat profiturile producătorilor de automobile, pe măsură ce aceștia continuă să reducă producția din cauza penuriei de microcipuri. La rândul lor, producătorii de cipuri se confruntă cu propriile probleme de aprovizionare în creștere, care sunt accentuate de războiul din Ucraina. Cererea rămâne ridicată, în timp ce oferta rămâne contractată. De asemenea, prețurile la energie sunt un factor important, fabricarea microcipurilor necesitând o cantitate foarte ridicată de energie electrică.

În ultimele luni, aproape toți marii producători de automobile au redus producția și întâmpină dificultăți în furnizarea la timp vehiculelor.

Toyota a anunțat că va reduce producția auto cu 100.000 de unități din cauza penuriei de semiconductori. Potrivit unui comunicat al companiei, aceasta a suspendat activitatea a 16 linii de producție în 10 fabrici, în lunile mai și iunie, din totalul de 28 de linii din 14 fabrici.

Totodată, Ford Motor a declarat în luna aprilie că a oprit producția Ford Mustang de generația a șasea, având în vedere contextul actual. În plus, constructorul auto a recunoscut că a pierdut 3,1 miliarde de dolari în primul trimestru al anului 2022 din cauza penuriei de cipuri, capacitatea de producție fiind afectată.

Toyota și Ford nu sunt, însă, singurele companii afectate de deficitul de cipuri. Audi a fost forțată să oprească producția la una dintre principalele sale fabrici din Germania, iar cumpărătorii Tesla se confruntă cu o perioadă de așteptare de până la doi ani pentru SUV-ul Model X, pe măsură ce compania întâmpină dificultăți în intensificarea producției. Totuși, consumatorii continuă să prefere modelele companiei, în lunamartie, Tesla Model Y și Model 3 au fost cele mai bine vândute automobile din Marea Britanie.

 

 

Citiți articolul integral pe www.floteauto.ro

 

 

TE-AR MAI PUTEA INTERESA ȘI:

Volkswagen construiește, în Europa, șase fabrici de baterii pentru vehiculele electrice

Bosch Tech Day 2022 la Dresda: semiconductorii puternici stabilesc ritmul pentru lumea tehnologiei

 

 

 

Adaugati comentariu