Liniile de producţie ale Renault din Algeria riscă să fie suspendate
Potrivit unui reprezentant al Renault Algérie, este exclusă posibilitatea închiderii uzinei de la Oran, aflată la aproximativ 350 de kilometri vest de capitala Alger.
Producţia din Algeria a constructorului auto francez se bazează, în principal, pe kiturile semiasamblate (SKD) importate, o parte dintre acestea provenind de la uzina de la Mioveni. La uzina din Oran, Renault asamblează modelele Logan/Symbol 2, Sandero 2 şi Clio 4.
În luna mai a acestui an, în ideea de a reduce nota de plată cu importurile care epuizează rezervele de valută ale Algeriei, autorităţile au impus fiecărui constructor o cotă de importuri de kituri SKD pentru anul 2019.
„Liniile de producţie riscă să fie suspendate, eventual începând din luna noiembrie, din cauza indisponibilităţii de kituri destinate montajului de autoturisme, după ce a fost epuizată cota care ne-a fost autorizată”, a declarat responsabilul de la Renault Algérie. Însă „producţia ar urma să fie reluată odată cu sosirea noilor cote, cel mai probabil la începutul anului 2020”, a adăugat sursa citată, care a exclus eventualitatea concedierii personalului.
Renault Algérie „va încerca să asigure funcţionarea uzinei la un ritm mai lent pentru a evita oprirea completă a liniei de producţie”, a explicat responsabilul, care a evocat şi posibilitatea recurgerii la concedii forţate.
Autorităţile algeriene au limitat la 660 milioane de dolari valoarea importurilor de kituri SKD în anul 2019 pentru Renault Algérie, societate deţinută în proporţie de 49% de grupul auto francez, 34% de Société Nationale des Véhicules Industriels (SNVI, o societate controlată în întregime de statul algerian) şi 17% de Fonds National d’Investissement
(FNI).
Potrivit cifrelor publicate pe pagina sa de internet, uzina Renault din Algeria are 700 de angajaţi şi o capacitate de producţie de 50.000 de vehicule pe an.
Renault est primul constructor auto care a deschis, în 2014, o uzină în Algeria. De la debutul tendinţei de scădere a preţului petrolului, la mijlocul lui 2014, toate mărcile de automobile distribuite în Algeria trebuie să aibă şi o uzină de producţie locală. Consecinţa acestei măsuri este scăderea numărului de vehicule importate însă economiile realizate astfel au fost anulate de nota de plată pentru importul de kituri SKD, din lipsa de piese produse local.
CITEŞTE ŞI:
Nokian Tyres a inaugurat prima fabrică proprie din SUA
Noua fabrică Volkswagen din Turcia va produce anual 300.000 de vehicule VW Passat şi Skoda Superb
Vitesco Technologies: Noua marcă ţinteşte poziţia de lider în domeniul tehnologiilor drivetrain