Noul preşedinte al ACEA este Michael Manley, CEO Fiat Chrysler Automobiles
De la 1 ianuarie 2020, Michael Manley va prelua funcţia de la Carlos Tavares, preşedintele consiliului de administraţie al grupului PSA, care a ocupat funcţia de preşedinte ACEA pentru două mandate consecutive în 2018 şi 2019.
Priorităţile ACEA pentru anul viitor includ dezvoltarea unei căi pentru tranziţia la transportul rutier neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon, asigurând în acelaşi timp sustenabilitatea economică a sectorului auto european.
„Ca industrie, vrem să preluăm conducerea în transformarea mobilităţii într-un mod care să pună consumatorul pe primul loc, dar să ne permită, de asemenea, să rămânem competitivi şi rezistenţi la nivel mondial”, a afirmat Michael Manley.
Preşedintele ACEA este ales de directorii generali ai companiilor membre, pentru o durată de un an, cu posibilitatea unei singure reînnoiri a mandatului.
Michael Manley a fost numit director executiv al Fiat Chrysler Automobiles la 21 iulie 2018. Anterior a ocupat funcţia de şef al mărcii Jeep, şef al mărcii Ram şi Chief Operating Officer pentru regiunea APAC (Asia-Pacific – Australia, China, India, Japan, Corea de Sud ). El a fost, de asemenea, directorul executiv al grupului Chrysler pentru activităţile internaţionale în afara NAFTA (SUA, Canada şi Mexic), unde a fost responsabil pentru implementarea acordurilor de cooperare pentru distribuirea produselor Chrysler Group prin reţeaua internaţională de distribuţie Fiat.
Deţine un master în administrarea afacerilor de la Ashridge Management College (Anglia) şi este licenţiat în inginerie la Universitatea Southbank din Londra.
Michael Manley s-a născut în Edenbridge, Marea Britanie.
ACEA reprezintă cei 15 mari producători de autovehicule, autoutilitare, camioane şi autobuze din Europa: BMW Group, CNH Industrial, DAF Trucks, Daimler, Fiat Chrysler Automobiles, Ford of Europe, Honda Motor Europe, Hyundai Motor Europe, Jaguar Land Rover, PSA Group , Grupul Renault, Toyota Motor Europe, Volkswagen Group, Volvo Cars şi Volvo Group.
În industria auto europeană lucrează, direct şi indirect, 13,8 milioane de persoane, reprezentând 6,1% din totalul locurilor de muncă din Uniunea Europeană. Pe de altă parte, cele aproximativ 3,5 milioane locuri de muncă direct productive din sectorul auto au o pondere de 11,4% în totalul sectorul producţiei din UE.
Pe de altă parte, industria auto europeană generează un excedent comercial de 84,4 miliarde euro pentru Uniunea Europeană, iar cifra de afaceri generată reprezintă peste 7% din PIB-ul UE.
Investind anual 57,4 miliarde euro în cercetare şi dezvoltare, sectorul auto este cel mai mare contribuabil privat din Europa la inovaţie, reprezentând 28% din totalul cheltuielilor UE.
CITEŞTE ŞI:
Producţia autoturisme a depăşit 44.000 de unităţi în noiembrie 2019
Rusia începe producţia în serie a vehiculului electric Zetta
iDEAS: studenţii cu profil tehnic sunt provocaţi să proiecteze maşina viitorului