Pierderi mari de locuri de muncă în industria auto germană. Care sunt estimările

Industria auto germană, unul dintre cei mai mari angajatori ai țării, se confruntă cu mari reduceri de locuri de muncă, în pofida măsurilor de stimulare ale Guvernului care au sporit speranțele pentru o creștere economică în a doua jumătate a anului.
industria auto germană

„Criza de pe piață este fără precedent în amploarea sa globală”, a declarat Hildegard Müller, președinta Asociației germane a industriei auto (VDA).

Aceasta a precizat că programul de muncă pe termen scurt, prin care Guvernul plătește 60% din salariile lucrătorilor astfel încât angajatorii să nu recurgă la concedieri, nu va fi suficient pentru a preveni disponibilizările.

Marea problemă este lipsa cererii globale pentru mașini noi, ca urmare a pandemiei de coronavirus. Producătorii de mașini din Europa au înregistrat rezultate foarte slabe în primul trimestru, pe fondul închiderii uzinelor.

Constructorii auto au avut probleme, însă, cu mult înainte de apariția pandemiei, odată cu încetinirea economiei chineze, a ”războiului” tarifelor SUA-China și a presiunilor tot mai mari pentru accelerarea planurilor privind trecerea la producția de vehicule electrice.

O serie de companii din industria auto germană au anunțat, în 2019, că vor trebui să reducă personalul pentru a finanța tranziția scumpă la mașinile ”verzi”.

Audi a anunțat, spre sfârșitul anului trecut, că va tăia 9.500 de locuri de muncă în Germania până în 2025.

Daimler a spus, în noiembrie 2019, că va reduce aproximativ 10.000 de locuri de muncă la nivel mondial până în 2025, ca parte a planului său de scădere a costurilor.

BMW intenționează, de asemenea, să elimine aproximativ 6.000 de locuri de muncă.

Vânzările de mașini noi în UE au scăzut cu peste 50% în luna mai, în timp ce, în Marea Britanie, producătorii de automobile au suferit cea mai gravă scădere din 1946, cu doar 197 de mașini produse în aprilie și 5.314 de unități, în mai.

Asociația britanică a industriei auto a avertizat că 1 din 6 locuri de muncă din sector ar putea fi pierdut în urma pandemiei.

VDA a declarat, vineri, că înmatriculările de autovehicule noi în Germania în prima jumătate a anului au fost cu 35% mai mici decât în ​​aceeași perioadă din 2019 – cel mai scăzut nivel de la reîntregirea țării, de acum 30 de ani. Exporturile și producția au scăzut cu 40% față de anul trecut.

VDA se așteaptă ca piața auto la nivel mondial să scadă cu 17% în 2020, Europa înregistrându-se cu cea mai gravă scădere, de 24%.

 

CITEȘTE ȘI:

Mercedes-Benz închide fabrica din Franța, unde produce modelele Smart

Daimler intră în acționariatul producătorului chinez de baterii Farasis Energy

Ford Craiova renunță la o parte dintre angajați

Adaugati comentariu