Producătorii auto mondiali, în competiție pentru alianțe în China

Producătorii auto din întreaga lume au intrat într-o cursă contra cronometru pentru a colabora cu companii din China în noul sector al vehiculelor ”verzi”.
China

La vânzările de mașini ”verzi” – electrice, plug-in hibrid și pe bază de pile de combustie, China a depășit Statele Unite în 2015 și de atunci a deținut supremația.

În China, vânzările de mașini electrice, plug-in hibrid și vehicule cu pile de combustie au depășit 5% din totalul livrărilor pentru prima dată în semestrul I din 2019, Ministerul chinez al Industriei și Tehnologiei Informației estimând că cifra va ajunge la 25% până în 2025, scrie China Daily.

Anul trecut, vânzările de vehicule ecologice au totalizat 1,2 milioane de unități, însă pe fondul pandemiei Covid-19 se estimează că ar putea scădea la 1,1 milioane de unități în 2020.

Toyota

Astfel, pe fondul creșterii accelerate a sectorului energiilor regenerabile, Toyota a înființat, pe 20 august 2020, o unitate de cercetare în Beijing, dedicată vehiculelor cu pile de combustie. Unitatea a fost deschisă în parteneriat cu producătorii de stat FAW, Dongfeng, GAC și BAIC, precum și cu Beijing SinoHytec Co, un constructor chinez de motoare cu pile de combustie.

Toyota deține 65% din compania comună – United Fuel Cell System R&D – cu un capital social de 1,67 miliarde de yeni (15,81 milioane de dolari). Se preconizează că investiția totală a instalației va crește la 50 de milioane de dolari.

Producătorul japonez de automobile este unul dintre cei mai mari susținători ai vehiculelor cu pile de combustie, mizând pe faptul că acestea vor deveni cea mai bună soluție pentru viitoarele modalități de transport.

General Motors

Cel mai mare producător de automobile din Statele Unite a anunțat că peste 40% din noile sale modele din China, în următorii cinci ani, vor fi electrificate și vor fi fabricate local.

„Fiind cea mai mare piață a GM și un centru global de inovație, China va juca un rol crucial în transformarea viziunii noastre în realitate. Cu partenerul nostru SAIC, combinăm cunoștințe globale și le extindem cu expertiza pieței locale”, a declarat Mary Barra, președinte și CEO GM, la un eveniment online din 19 august.

Mercedes Benz

La rândul lor, companiile germane colaborează cu producătorii chinezi de baterii pentru a câștiga o poziție mai bună în China și pe alte piețe.

Mercedes-Benz a ales Contemporary Amperex Technology Co Ltd ca principal furnizor de baterii. CATL este un lider global în dezvoltarea și producția de baterii cu litiu. În 2019, capacitatea sa de producție a ajuns la 40,25 gigawatt-oră.

„Lucrând cu CATL, ne vom accelera transformarea către neutralitate din punctul de vedere al carbonului”, a declarat Markus Schaefer, membru al consiliului de administrație al Daimler AG și al filialei sale Mercedes-Benz.

Pe de altă parte, Daimler a anunțat în iulie 2020 că achiziționează o participație de aproximativ 3% la producătorul chinez de baterii Farasis Energy.

Constructorul auto nu a dat o cifră exactă a investiției, dar a declarat că investește „milioane” de euro în oferta publică inițială a Farasis”, lansată pe platforma STAR, similară cu Nasdaq.

„China este cea mai mare piață de mașini electrice din lume, cu un potențial extraordinar de dezvoltare ulterioară. Lucrăm cu parteneri puternici și de încredere din China, nu numai pentru a ne îmbunătăți amprenta locală, ci și pentru a ne consolida competitivitatea la nivel mondial”, a declarat Hubertus Troska, membru al consiliului de administrație al Daimler AG responsabil pentru activitatea din China.

Volkswagen

Și Volkswagen și-a declarat încrederea în potențialul pe termen lung al sectorului mașinilor electrice și, în pofida înrăutățirii prognozelor de vânzări, constructorul german își va menține obiectivul de a livra 1,5 milioane de vehicule ”verzi” în China până în 2025.

Volkswagen este în curs de a achiziționa o cotă de 26% din producătorul chinez de baterii Gotion, nr. 3 pe piața locală, după CATL și BYD.

Acordul de 1 miliard de euro, așteptat să fie finalizat în cursul acestui an, va face ca gigantul german al automobilelor să devină cel mai mare acționar al Gotion.

Herbert Diess, CEO Volkswagen, a declarat că parteneriatul este o oportunitate pentru grupul auto de a obține cunoștințe mai profunde în domeniul bateriilor.

Volkswagen a anunțat că Gotion va furniza baterii către cele trei fabrici ale sale din China, dintre care două produc vehicule electrice.

 

CITEȘTE ȘI:

Renault se va reorganiza în jurul unora dintre mărcile sale. Dacia este printre ele

Noile norme pentru autovehicule încep să se aplice de la 1 septembrie

Cum s-ar putea aplica modelul Kurzarbeit în industria auto. Opinie Deloitte

 

 

Adaugati comentariu