Volkswagen pariază puternic pe China
Unitatea de producţie Volkswagen din localitatea Qingdao a fost deja inaugurată, celelalte două urmând să fie deschise în Tianjin şi Foshan, chiar în această vară.
Grupul german şi-a majorat producţia din China cu 13%, în primele patru luni ale anului, la 1,34 de milioane de vehicule, în principal cu ajutorul modelelor fabricate prin intermediul a două companii mixte.
Volkswagen intenţionează să comercializeze, la nivel global, un crossover compact dezvoltat împreună cu SAIC, celălalt partener al său din China.
Datorită celor trei noi fabrici, Volkswagen speră să atingă ţinta de a fabrica pe piaţa locală, în următorii 7 ani, 40 de modele echipate cu motoare care folosesc noi forme de energie şi de a livra până la 1,5 milioane de astfel de vehicule pe an, până în 2025.Vânzările la nivel mondial ale producătorului auto german au crescut în primul trimestru, cu 7,4% faţă de anul precedent, până la 2,7 milioane de vehicule.
Vânzările de SUV-uri au avansat cu 34%, la 100.000 de unităţi.
Volkswagen şi partenerii săi chinezi vor investi 15 miliarde de euro în China continentală, până în 2022, pentru a dezvolta vehicule electrice, vehicule autonome şi alte servicii de mobilitate.
Constructorul german se numără printre primele companii auto străine care au produs vehicule în China. Cu 33 de ani în urmă, împreună cu SAIC Motor, a lansat modelul Santana, care a devenit rapid cel mai popular din ţară.
FAW-Volkswagen şi SAIC-Volkswagen sunt cei mai mari producători auto din China, realizând 29% din totalul vânzărilor de autoturisme din partea continentală a ţării, potrivit datelor furnizate de Asociaţia chineză a Producătorilor de Automobile.
În afară de FAW şi SAIC, constructorul german a colaborat şi cu Anhui Jianghuai Automobile Group.