Renault vrea amânarea cu 5 ani a interzicerii vehiculelor hibride, începând din 2040

Grupul auto francez Renault vrea ca interzicerea vehiculelor hibride din 2035, propusă de Comisia Europeană, să fie prelungită cu o perioadă de tranziţie de cinci ani, până în 2040.
renault

Cu ocazia salonului auto de la Munchen, directorul de inginerie de la Renault Group, Gilles Le Borgne, a spus că 2040 este o ţintă mult mai realistă, în special pentru marca Dacia şi clienţii care pun un accent mai mare pentru accesibilitate.

„În primul rând, vreau să fiu foarte clar că nu ne opunem la tranziţie, am fost primii care au vândut vehicule electrice şi avem mai multe vehicule de acest tip pe drumurile europene decât orice alt producător”, a spus Gilles Le Borgne.

„Dar există trei motive clare pentru care credem că prelungirea tranziţiei are sens. Primul, vrem să fim absolut siguri că infrastructura este adecvată cu rata de adoptare a vehiculelor electrice pe baterie. Acest lucru este departe de o certitudine şi nu are sens să mergem mai repede. În al doilea rând, deşi avem încredere absolută că dispunem de tehnologia necesară (în condiţiile în care vehicule hibride, hibride de tip plug-in şi vehicule electrice pe baterie sunt toate disponibile la vânzare în prezent), nu ştim dacă avem şi clienţii care doresc şi, mai important, şi-o pot permite. În cele din urmă, şi cel mai important, avem nevoie de timp pentru a ne adapta. Modificarea uzinelor noastre la noile tehnologii nu este un proces simplu, şi adaptarea forţei noastre de muncă va avea nevoie de timp. Nu poţi să faci această schimbare peste noapte şi un astfel de interval de timp ar fi dificil pentru noi şi chiar mai dificil dacă iei în calcul şi lanţul de furnizori”, a precizat Gilles Le Borgne.

„Cu toate acestea, vreau să fiu clar: nu militez pentru amânarea termenului limită din motive ce ţin de tehnologie. Noi suntem gata. Am spus că 90% din vehiculele vândute de Renault în 2030 vor fi vehicule electrice pe baterie. Dacă în cazul Alpine proporţia va fi de 100%, în cazul Dacia credem că va fi mai aproape de 10%. Societatea este construită pe libertatea de mişcare însă dacă nu este accesibilă va avea un impact nedorit. Oamenii trebuie să se deplaseze şi o marcă populară cum este Renault trebuie să fie capabilă să le oferă o şansă să facă acest lucru într-un mod practic şi la un preţ accesibil”, a adăugat directorul de inginerie de la Renault Group.

 

CITEȘTE ȘI:

Continental dezvoltă noi funcții pentru protecție cuprinzătoare a pasagerilor vehiculului

Schaeffler face transmisia electrică mai eficientă și mai durabilă pentru vehiculele ”verzi”

Adaugati comentariu