Volkswagen ar putea transfera producţia din Europa de Est dacă criza gazelor va persista
Volkswagen, cel mai mare producător european de automobile, a anunţat joi că mutarea producţiei este una dintre opţiunile de care dispune, pe termen mediu, dacă problemele în aprovizionarea cu gaze naturale vor continua şi dincolo de iarna următoare. Grupul german are o serie de mari uzine în Germania, Cehia şi Slovacia, care se numără printre ţările europene cele mai dependente de gazele ruseşti.
„Ca alternative pe termen mediu, ne concentrăm pe o mai mare localizare, relocarea capacităţilor de producţie sau alternative tehnice, similare cu ceea ce este deja o practică comună în contextul provocărilor ridicate de problemele în aprovizionarea cu semiconductori şi alte perturbări recente pe lanţurile de aprovizionare”, a declarat directorul de achiziţii de la Volkswagen, Geng Wu.
Europa de sud-vest sau zonele de coastă din nordul Europei, ambele cu un acces mai bun la gazele naturale lichefiate livrate cu ajutorul navelor, ar putea fi beneficiarele oricărei relocări de producţie, a precizat separat un purtător de cuvânt de la Volkswagen. Grupul german are deja uzine de asamblare de automobile în Portugalia, Spania şi Belgia, ţări care găzduiesc terminale pentru importul de gaze lichefiate.
Decizia Rusiei de a reduce livrările de gaze spre Europa a dat naştere la îngrijorări că Germania ar putea fi nevoită să recurgă la raţionalizare. Cele mai recente informaţii, potrivit cărora gradul de umplere a depozitelor de gaze a ajuns la 90% mai devreme decât de obicei, au calmat oarecum temerile referitoare la o criză gravă la iarnă, însă Germania se va confrunt cu provocări în reumplerea depozitelor la vară fără gazele ruseşti.
Chiar dacă anunţă că au făcut „cele mai bune pregătiri posibile” pentru o posibilă criză a gazelor la iarnă, şefii de la Volkswagen au subliniat că sunt îngrijoraţi când vine vorba de efectul pe care preţurile ridicate la gaze ar putea să le aibă asupra furnizorilor săi.
„Politicienii trebuie să pună capăt actualei explozii necontrolate a preţurilor la gaze şi electricitate. Altfel, IMM-urile cu un consum intensiv de energie vor avea probleme mari pe lanţurile de aprovizionare şi vor fi nevoite să îşi reducă şi chiar să înceteze producţia”, a declarat directorul de relaţii externe de la Volkswagen, Thomas Steg.
CITEȘTE ȘI:
Constructorul auto german Opel a oprit expansiunea planificată în China
Aramco ar putea investi în viitoarea divizie de motoare cu ardere internă a Renault