5 constructori auto cer Rusiei plata subvenţiilor promise

Un grup de producători de autovehicule din Rusia au cerut guvernului de la Moscova plata subvenţiilor logistice promise pentru vehiculele finite şi componentele auto livrate pe pieţele externe în 2018.
avtovaz

Grupurile GAZ, Kamaz, Avtovaz, Sollers şi Renault au trimis o scrisoare premierului rus Dmitri Medvedev şi vicepremierul Dmitri Kozak, insistând că cifra actuală a subvenţiilor plătite anul trecut pare să fie mai mică decât cea convenită iniţial de autorităţile federale.

În 2018, bugetul federal al Rusiei a alocat 14 miliarde de ruble (217 de milioane de dolari) în cadrul programului interprofesional de sprijin pentru exportul non-resurselor. Majoritatea fondurilor au fost împărţite între industria lemnului, cea chimică şi metalurgică, timp în care subvenţiile pentru industria auto au atins doar 2 miliarde de ruble, fonduri insuficiente pentru rambursarea promisă a costurilor logistice.

Guvernul rus a declarat că va plăti 300.000 de ruble pentru transportul maritim al unui container de 12 metri (40 de picioare) şi 100 de ruble per kilometru pentru transportatori. În toate cazurile, guvernul a promis să ramburseze până la 20% din costurile logistice asociate livrării vehiculelor şi componentelor auto pe pieţele externe.

Din 2017, guvernul a acoperit costurile logistice pentru transportul produselor auto, nu numai în interiorul Rusiei, ci în afara ţării.

Lipsa sprijinului ar putea „costa” exporturile

Datorită creşterii exporturilor de automobile din Rusia de anul trecut, guvernul trebuia să plătească subvenţii logistice pentru constructorii auto în valoare de 4 miliarde de ruble. Cu toate acestea, cifra finală a fost de 2 miliarde de ruble (230 milioane dolari), deoarece bugetul federal a fost redus.

Avtovaz a primit, în 2018, subvenţii mai mici cu 800 de milioane de ruble decât se aştepta, a declarat o sursă din companie pentru ziarul local Vedomosti. În total, compania a exportat, anul trecut, 41.470 de vehicule finite şi kituri auto, cu 68% mai mult decât în 2017.

Lipsa subvenţiilor a afectat operaţiunile de livrare a vehiculelor finite către Orientul Mijlociu, America Latină şi Africa, care, astfel, par a fi pe pierdere, a spus sursa citată. Costurile globale de logistică reprezintă aproximativ 15% din costurile totale de producţie.

În cazul în care guvernul nu îşi va îndeplini obligaţiile şi nu va plăti în întregime subvenţiile de export promise, singura soluţie ar fi oprirea exportului de autovehicule finite către pieţe îndepărtate, unde Avtovaz tocmai a început să câştige teren, a adăugat sursa.

Pentru 2019, subvenţiile logistice promise de guvern industriei auto ar fi suficiente doar pentru acoperirea costurilor până la sfârşitul primului trimestru. Până în prezent, nu există informaţii privind intenţia Guvernului de la Moscova de a majora această cifră.

Cabinetul vicepremierului Dmitry Kozak a răspuns scrisorii producătorilor de automobile, transmiţându-le că guvernul nu era obligat să îndeplinească în întregime toate cererile depuse pentru subvenţii şi că de la bun început a fost stabilit un prag superior al costurilor pe care guvernul şi-l poate permite în cadrul acestui program.

 

CITEŞTE ŞI:

Sistemul de frânare Continental MK C1 reduce emisiile de CO2 la maşinile hibride

Afaceri în scădere pentru Renault în T1

Ce a promis Vladimir Putin grupului Volkswagen

 

Adaugati comentariu