Sistemul de frânare Continental MK C1 reduce emisiile de CO2 la maşinile hibride
Presiunea este tot mai mare şi ceasul ticăie în ceea ce priveşte emisiile de CO2 ale autoturismelor: în UE, vehiculele nou-înmatriculate vor putea să emită, în medie, doar 95 g CO2 pe kilometru din 2021.
Fiecare gram de CO2 peste limită va costa producătorii 95 de euro – iar această valoare trebuie să fie înmulţită cu numărul de maşini vândute. Pe fondul unei legislaţii mai stricte privind emisiile de dioxid de carbon din întreaga lume, accentul se pune acum pe reducerea emisiilor.
În SUA, până în 2020 a fost stabilit un maxim de numai 121 g/km. Acest maxim este de 117 g / km în China şi 105 g / km în Japonia. În afară de sistemul de propulsie, alte sisteme din vehicule au un rol important în reducerea emisiilor, aşa cum este cazul sistemului de frânare. La Salonul Auto Shanghai din China (16-25 aprilie 2019), Continental, companie tehnologică, a prezentat rezultatele unui test recent certificat TÜV.
„Aici, sistemul de frânare electrohidraulică MK C1, instalat într-un vehicul hibrid tip plug-in din clasa D, a redus emisiile de CO2 în medie cu aproximativ 5 g / km, comparativ cu un sistem de frânare convenţional – fără frânare prin sârmă – sistem de frânare hibrid „, a declarat Matthias Matic, şeful departamentului Vehicle Dynamics in cadrul diviziei Chassis & Safety de la Continental.
Și în România se lucrează la această tehnologie. Ingineri din locaţia Iaşi a Continental lucrează în echipe internaţionale la dezvoltarea sistemului de frânare hidraulică MK C1.
Reducerea CO2 confirmată prin procedură folosită la nivel mondial
Măsurătorile au fost efectuate pe un test dinamometric în conformitate cu procedura de testare WLTP (Worldwide harmonized Light vehicle Test Procedure), procedura de măsurare valabilă la nivel global pentru determinarea emisiilor de gaze de eşapament şi a consumului de combustibil / electricitate al autovehiculelor şi au fost supravegheate de experţii TÜV prezenţi.
În timpul fiecăreia dintre cele trei runde de testare, maşina echipată cu sistemul cu MK C1 a recuperat, în medie, 160 Wh de energie electrică suplimentară în fazele de decelerare ale ciclului individual – cu aproximativ 32% mai mult decât sistemul cu care s-a făcut comparaţia. MK C1 face acest lucru posibil, permiţând o utilizare consistentă a motorului electric ca generator în timpul frânării.
Vehiculul hibrid poate apoi să utilizeze energia electrică suplimentară generată în acest mod pentru o conducere eficientă din punct de vedere al consumului de combustibil, reducând astfel şi emisiile de CO2.
„Pentru eficienţa unei maşini hibride, este important să folosiţi cât mai puţin din energia cinetică a vehiculului pe frânare, deoarece această energie este pierdută. Sistemul nostru de frânare MK C1 permite utilizarea integrală a potenţialului recuperat. Acest lucru permite vehiculului să recâştige mai multă energie electrică şi să obţină economii măsurabile de dioxid de carbon. La sfârşitul anului 2020, vom începe producţia MK C1 în Shanghai pentru un client chinez. Prin urmare, urmărim strategia noastră de a produce în piaţă, pentru piaţă”, a spus Matthias Matic.
MK C1 a fost deja lansat în producţie de serie pentru piaţa europeană din Frankfurt începând din 2016, iar pentru piaţa americană din Morganton, Carolina de Nord, SUA, din 2019.
Eficienţa şi dinamismul într-un singur modul
Calculat pentru un vehicul electric cu un consum de energie de 18 kWh/100 km, creşterea eficienţei MK C1 documentată în cadrul testului ar echivala cu o creştere de 4% a intervalului de parcurgere a unui traseu de 500 de kilometri – cu alte cuvinte, cu aproape 20 de kilometri. În acelaşi timp, MK C1 are avantaje de siguranţă: presiunea de frânare generată electromecanic a ajuns la 150 milisecunde, permiţând sistemelor avansate de asistenţă a şoferului sau vehiculelor automate să se oprească mai repede de la o viteză mai mare fără intervenţia şoferului comparativ cu sistemele de frânare convenţionale.
„Aceasta oferă o perioadă mai lungă de timp în care o funcţie automată de frânare de urgenţă poate detecta un obstacol şi are timp să iniţieze cu succes o frânare autonomă de urgenţă. Eficienţa şi siguranţa merg mână în mână cu MK C1. Acest sistem de frânare electrohidraulică este, prin urmare, perfect adaptat tendinţelor globale de electrificare şi automatizare”, a declarat Jürgen Woywod, şeful Integration System Vehicle în departamentul Dynamics Vehicle.
CITEŞTE ŞI:
Afaceri în scădere pentru Renault în T1
Ce a promis Vladimir Putin grupului Volkswagen
Seat caută furnizori de componente în afara Spaniei