Seat caută furnizori de componente în afara Spaniei

Deşi Seat se aprovizionează în principali de la furnizori de componente auto interni, constructorul auto spaniol intenţionează acum să cumpere mai multe piese şi subansamble din afara ţării.

Decizia a fost influenţată de faptul că Seat este responsabil pentru uzina de asamblare Relizane din Algeria, deţinută de compania-mamă VW Group.

Seat a format, anul trecut, o echipă pentru a gestiona relaţiile cu furnizorii din Africa de Nord şi a contactat potenţialii furnizori locali şi internaţionali interesaţi de fabricarea de piese în Algeria.

Uzina de la Relizane, aflată la 280 km sud de capitala Algiers, a început asamblarea de kituri SKD (semi-knock-down, conţin componentele necesare pentru asamblarea unui autovehicul) la jumătatea anului 2017, în parteneriat cu compania Sovac din Algeria.

Capacitatea de producţie zilnică iniţială a fost de 200 de vehicule, cuprinzând un mix de mărci, precum VW, Seat şi Skoda. Audi a fost adăugată la sfârşitul anului 2018.

În ceea ce priveşte alegerea unor noi furnizori internaţionali, Seat îşi îndreaptă privirea şi asupra Marocului, cu un sector de automobile foarte dezvoltat, ce oferă „noi oportunităţi de colaborare cu furnizori stabiliţi la nivel local”.

În 2018, un an record pentru Seat, Departamentul de achiziţii al companiei a gestionat afaceri în valoare de 7,1 miliarde de euro, în creştere cu 5,6% faţă de 2017 şi cu 23% în ultimii cinci ani.

Din totalul achiziţiilor realizate anului trecut, 79% au reprezentat materiale pentru producţie, piese de schimb şi accesorii pentru modelele construite la uzina din Martorell, lângă Barcelona (Seat Ibiza, Arona şi Leon şi Audi Q3 şi A1). Restul a fost alocate bunurilor şi serviciilor generale. Mai mult de 60% dintre toate achiziţiile au provenit de la furnizorii spanioli.

„Calitatea, eficienţa şi optimizarea costurilor sunt factori cheie pentru atingerea obiectivelor în domeniul achiziţiilor. Acest lucru se face prin menţinerea unei relaţii de colaborare şi de încredere cu reţeaua noastră de furnizori, ceea ce ne permite să promovăm proiecte strategice cum ar fi managementul general al achiziţiilor în Peninsula Iberică şi dezvoltarea în Africa de Nord”, a declarat vicepreşedintele pentru achiziţii, Klaus Ziegler.

Printre proiectele întreprinse de Seat anul trecut, se numără reducerea costului total pe vehicul prin stabilirea unui sistem de producţie mai eficient şi mai durabil. Acest lucru a fost realizat prin aplicarea optimizării costurilor totale (full-cost optimisation, FCO), la care a participat personalul din cercetare şi dezvoltare, producţie, financiar şi achiziţii. Economiile realizate au însumat 141 milioane de euro.

 

CITEŞTE ŞI:

Ajutoare investiţionale pentru companii din industria auto

Invesţiile Michelin în România însumează 600 mil. euro

Huawei susţine trecerea industriei auto la era 5G

 

Adaugati comentariu