Ajutoare investiţionale pentru companii din industria auto
Acordurile de finanţare au fost semnate miercuri, 24 aprilie 2019, într-o ceremonie desfăşurată la Palatul Victoria.
Proiectele aprobate vor crea 882 noi locuri de muncă, au o valoare totală de 379,1 milioane de lei, ajutorul aprobat pentru finanţarea acestora fiind în valoare de 151,1 milioane de lei. Aceste proiecte vor contribui cu 175,4 milioane de lei la dezvoltarea regională, prin taxele şi impozitele suplimentare plătite, a anunţat Ministerul Finanţelor.
Cele două companii din industria auto sunt Coskunoz MA şi Mennekes Electric
Compania Coskunoz MA va primi o finanţare de la stat de 39,2 milioane de lei pentru proiectul de investiţii care vizează înfiinţarea unui nou amplasament de producţie pentru fabricarea de părţi pentru structura principală a autovehiculului, respectiv subansamblu şasiu, pentru industria auto de la nivel naţional şi internaţional.
Mennekes Electric va beneficia de 17,6 milioane de lei pentru o investiţie de tip greenfield pentru producerea de cabluri de încărcare pentru maşinile electrice.
Celelalte şase companii sunt:
- Maspex România (două acorduri de finanţare) – producţia de băuturi răcoritoare nealcoolice, producţia de ape minerale şi alte ape îmbuteliate;
- Heraeus România – fabricare de subansambluri electronice (module);
- Electroprecizia Electrical Motors – fabricare de motoare, generatoare şi transformatoare electrice;
- Cia Aboliv – produse din carne;
- Nymphaea Resorts – hoteluri şi alte facilităţi de cazare similare;
- Rossini Sleeve Technologies – fabricarea plăcilor, foliilor, tuburilor şi profilelor din material plastic.
„În doar câteva luni s-au semnat peste 28 de acorduri de finanţare, ceea ce înseamnă aproximativ 3 miliarde de lei ca total valoare proiecte de investiţii, cu peste un miliard de lei ajutor din partea statului român. Asta va duce la crearea a peste 4.500 de locuri de muncă, este foarte important. (…) Dorim să se deschidă investiţii, businessuri în România, adică acesta să fie pentru noi principalul obiectiv de urmărit, business care va aduce după aceea şi locuri de muncă, implicit, adică să nu condiţionăm un business de un minim de locuri de muncă, ci să ducem la crearea de noi afaceri care ulterior vor aduce şi locuri de muncă”, a afirmat, în cadrul ceremoniei, ministrul Finanţelor, Eugen Teodorovici.
El a adăugat că din 27 de societăţi care implementează cele 28 de proiecte aproximativ 45% sunt cu capital românesc.
„În următoarele luni, adică până la final de prim semestru, luna mai şi iunie, vom prezenta un pachet de măsuri pentru zona privată, măsuri care sunt foarte variate, de la măsuri legislative pe zona fiscală, pe zona de muncă, cu fel de fel de propuneri care vin din mediul economic către Guvern”, a conchis ministrul Finanţelor.
Ministerul Finanţelor Publice administrează schema de ajutor de stat, instituită prin H.G. nr.807/2014, care are ca obiectiv dezvoltarea regională prin stimularea investiţiilor cu impact semnificativ în economie prin finanţarea activelor corporale şi necorporale aferente proiectelor de investiţii.
În Legea bugetului de stat nr. 50/2019 sunt prevăzute credite de angajament pentru acordarea de ajutoare de stat în valoare de peste 1,6 miliarde de lei, ceea ce presupune finanţarea unor proiecte de investiţii de cel puţin 4 miliarde de lei, precizează MFP.
Cererile de acord pentru finanţare se depun şi se analizează în sesiune continuă. În situaţia în care bugetul alocat schemei se epuizează, MFP va asigura la rectificarea bugetară sumele necesare, astfel încât toate proiectele eligibile să primească finanţare pentru implementare. Pentru a facilita accesul la finanţare pentru cât mai multe proiecte de investiţii cu impact major în economie, MFP a adoptat o serie de modificări de flexibilizare şi simplificare a schemei de ajutor de stat 807/2014, una dintre cele mai importante este diminuarea plafonului minim al proiectelor de investiţii eligibile la 1 milion de euro.
CITEŞTE ŞI:
Invesţiile Michelin în România însumează 600 mil. euro
Huawei susţine trecerea industriei auto la era 5G
Industria auto îşi adaptează strategiile M&A în faţa unui viitor incert