Industria auto îşi adaptează strategiile M&A în faţa unui viitor incert
Studiu bianual, derulat în rândul a peste 2.900 de directori executivi din 47 de ţări, arată că firmele continuă să folosească achiziţiile pentru a-şi construi bazele unei creşteri viitoare solide, pe fondul unei incertitudini în creştere. Aproape şase din zece companii la nivel mondial (59%) planifică acum să facă o achiziţie în anul următor, în creştere de la 52% cu 12 luni în urmă.
De asemenea, directorii executivi se aşteaptă ca omologii lor să fie activi la masa negocierilor, 92% dintre respondenţi preconizând că piaţa M&A globală va creşte în următorul an, faţă de 86% în aprilie 2018.
În industria auto, consultanţii EY spun că situaţia este mai complicată, sectorul aflându-se într-un moment de răscruce, navigând pe calea menţinerii unei afaceri profitabile şi pregătindu-se pentru un viitor incert al mobilităţii. „Această dihotomie conduce la separare pe două direcţii a strategiilor de M&A”, arată raportul EY.
Astfe, consultanţii consideră că, în acest moment, companiile din industria auto ce activează pe pieţele mature se concentrează pe maximizarea rentabilităţii, fie prin renunţarea la activele neprofitabile, fie prin fuziune pentru a obţine o mai mare eficienţă de scală. Pentru pieţele emergente, sunt încă menţinute prognozele de creştere organică şi se aşteaptă o activitate de M&A care să implice investiţia în startup-uri şi consolidări, în special în segmentul de vehicule electrice.
În ceea ce priveşte viitorul, consultanţii EY consideră că dezvoltarea serviciilor de mobilitate poate fi perturbatoare, iar multe companii din domeniu urmăresc cu mare atenţie evoluţia afacerilor. Crearea unor alianţe, înfiinţarea societăţilor mixte cu companii tehnologice, achiziţia de startup-uri sau investiţia în fonduri cu capital de risc sunt doar câteva modalităţi prin care companiile din industria auto se pregătesc să-şi întâlnească viitorul.
CITEŞTE ŞI:
Divorț în industria auto. Compania uriașă de care se desparte Alianța Renault-Nissan