KPMG: Industria auto intră în „furtuna perfectă”

Pe măsură ce industria auto la nivel global intră într-o fază de restructurare, directorii executivi au identificat conectivitatea şi digitalizarea drept principalele tendinţe ce vor afecta industria auto, indică a 20-a ediţie a studiului KPMG Global Automotive Executive Survey (GAES).
masini

Sondajul a indicat că majoritatea directorilor executivi consideră că o schimbare fundamentală a industriei este iminentă, iar liderii din domeniu vor trebui să se bazeze pe competenţele de bază, definind în acelaşi timp un nou rol dincolo de expertiza tradiţională. Rezultatele indică, de asemenea, că majoritatea directorilor executivi nu se tem de scăderea profitabilităţii companiilor din industria auto. KPMG avertizează, însă, că profitabilitatea va scădea pe măsură ce producătorii de echipamente originale („OEMs”) se vor confrunta cu condiţii dure şi restrângerea pieţelor la nivel global dacă nu se pregătesc pentru provocările viitoare ale industriei.

Alte informaţii cheie identificate în ediţia din acest an a studiului KPMG GAES, realizat pe un eşantion de aproape 1.000 de directori executivi din sectoarele auto şi tehnologie şi de aproximativ 2.000 de consumatori din întreaga lume, includ:

  • Industria auto va fi probabil condusă de politici şi reglementări;
  • Este probabil ca ţările să se concentreze pe dezvoltarea sistemelor de propulsie în concordanţă cu disponibilitatea propriilor materii prime: astfel, SUA se va concentra asupra motoarelor cu combustie internă („ICEs”) şi asupra vehiculele electrice cu pile de combustibil („FCEVs”), în timp ce China va conduce probabil piaţa mobilităţii electrice;
  • Piaţa de retail trece printr-o transformare dramatică – numărul punctelor de vânzare va scădea cu 30-50% până în 2025 sau se vor transforma;
  • Lanţul de valoare nu va mai fi controlat de un singur jucător– mai multe companii vor fi dispuse să coopereze în viitor;
  • Majoritatea consumatorilor doresc să cumpere un vehicul hibrid la următoarea achiziţie;
  • Vehicule electrice cu baterii („BEVs”) îşi revendică poziţia în detrimentul vehiculelor electrice cu pile de combustie („FCEVs”), fiind principala tendinţă de fabricaţie a anului;
  • Toyota este desemnată, de către directorii executivi, brandul cel mai bine poziţionat pentru succesul viitor, urmat de BMW şi Tesla.

“Industria auto traversează o perioadă turbulentă, cu rezultate dezamăgitoare pentru acţionari şi o profitabilitate scăzută. La aceşti factori se adaugă presiunile transformaţionale aduse de sistemele de propulsie electrice, vehicule conectate şi autonome şi Mobilitatea-ca-Serviciu, şi amplificate de incertitudini precum Brexit şi potenţiale conflicte comerciale internaţionale. În acest context şi cu o nevoie acută de investiţii în iniţiative strategice vitale, industria auto trebuie să îşi re-evalueze strategiile pentru viitor”, explică Raluca Soare, Partner, Head of Automotive, KPMG în România

„Industria auto va trebui să se obişnuiască cu disconfortul din această perioadă de schimbare. Nu există un singur răspuns la nivel global, iar industria funcţionează în prezent ca un set de insule conectate, dar distincte. Aceste entităţi se vor schimba, fuziona şi transforma pe măsură ce industria adoptă revoluţia tehnologică. KPMG percepe această incertitudine în domeniul afacerilor bazate pe software. Majoritatea liderilor OEM-urilor incluşi în studiu consideră că pot gestiona o platformă superioară pentru servicii de mobilitate. KPMG are o viziune diferită, anticipând că va fi extrem de dificil ca jucătorii tradiţionali care se bazează pe active să concureze cu giganţii din industria tehnologiei pentru oportunităţile de mobilitate bazate pe software”, arată Dieter Becker, Global Head of Automotive, KPMG

Autorităţile de reglementare joacă rolul de forţă motrice

77% dintre directorii executivi sunt convinşi că, deşi OEM-urile s-au auto-proclamat responsabili cu agenda tehnologică în ultimele decenii, acest rol este preluat de către autoritatea de reglementare care va stabili agenda primară definită de politicile sectoriale. Dieter Becker: „Politicile industriei din Asia şi SUA par să fie mult mai avansate decât cele din Europa: 83% din directorii executivi chinezi şi 81% din directorii executivi din SUA cred că ţara lor are politici clare privind industria auto. În Europa de Vest, doar jumătate dintre directorii generali au fost de acord cu această afirmaţie. ”

Tehnologiile multiple ale trenului de rulare vor coexista

Directorii executivi consideră că tehnologiile vor împărţi piaţa în mod relativ egal, BEV (30%), hibrid (25%), FCEV (23%) şi ICE (23%) până în 2040 – BEV-urile devenind predominante. Consumatorii spun „nu”,însă, tehnologiilor alternative pentru trenuri de rulare, iar hibrizii vor fi principala alegere a unei maşini în viitor, urmaţi îndeaproape de ICE-uri.

Mobilitatea şi logistica vor fuziona

Aşteptările pentru un ecosistem de mobilitate şi logistică sunt în creştere: mai mult ca oricând, directorii executivi sunt de acord (60%) că în viitor nu vom mai face distincţia între transportul oamenilor şi cel al bunurilor. Dieter Becker: „Un lucru este clar: nu va putea fi gestionat de o singură companie. Directorii executivi conştientizează provocarea, 83% dintre aceştia recunoscând că, odată cu apariţia a ceea ce numim „mobilistics”, companiile vor trebui să îşi regândească modelul de afaceri şi să accepte nevoia de a coopera pentru crearea unui ecosistem de mobilitate. Compania care oferă cea mai bună experienţă cu clientul pentru transportul oamenilor şi al bunurilor va deţine, probabil, platforma.”

„În această nouă realitate, consolidarea alături de concurenţi poate fi singura cale pentru supravieţuirea industriei auto şi pentru a ţine pasul cu liderii ecosistemelor care nu se bazează pe active. Găsirea unui echilibru între ariile de competiţie, cooperare şi co-integrare este esenţială pentru succes. Viitorii câştigători în industria auto sunt cei care îşi vor adapta modelele de afaceri rapid şi vor re-aloca resursele către zonele strategice”, afirmă Alin Negrescu, Partner, KPMG în România.

3.000 de respondenţi participanţi la sondaj

În sondajul din acest an acesta au fost adresate întrebări unui număr de 3.000 de respondenţi, dintre care 1.000 de directori executivi în industria auto – dintre aceştia, peste jumătate sunt directori executivi de nivel C sau directori generali, preşedinţi de companie sau de consilii/comitete. Peste o treime din respondenţi se află în Europa de Vest şi de Est, iar 14% sunt din America de Nord. Aproximativ 10% dintre aceştia provin din America de Sud, India şi Asociaţia Naţiunilor din Asia de Sud-Est (ASEAN), China, Japonia şi Coreea de Sud. Restul lumii este reprezentat de diferenţa de 6%.

Respondenţii reprezintă companiile din toate părţile lanţului valoric auto, inclusiv producători de vehicule, furnizori de nivel 1, 2 şi 3, distribuitori, furnizori de servicii financiare, furnizori de servicii de mobilitate, furnizori de energie şi infrastructură, autorităţi guvernamentale şi companii din sectorul IT&C. Peste 60% din toţi directorii executivi activează în companii cu venituri anuale care depăşesc 1 miliard USD, iar 26% dintre aceştia au venituri de peste 10 miliarde dolari.

Sondajul de opinie a fost realizat online şi s-a desfăşurat în perioada octombrie-noiembrie 2018.

De asemenea, 2.000 de clienţi din întreaga lume, din toate categoriile de vârstă şi medii educaţionale, au fost intervievaţi pentru a oferi informaţii, precum şi perspective şi opinii valoroase.

 

Adaugati comentariu