Bosch generează vânzări de peste un miliard de euro în sectorul electromobilității
Această afacere continuă să se dezvolte într-un ritm accelerat: până în 2025, se preconizează că cifra vânzărilor va crește de cinci ori.
„Electromobilitatea va deveni o afacere de bază pentru noi, iar mobilitatea fără CO2 o zonă de creștere. Transformăm provocările în oportunități: așa facem lucrurile la Bosch. Aceste domenii de dezvoltare includ, de asemenea, conducerea automatizată. Asistența la condus este baza pentru toate nivelurile de conducere automatizată. Cu o rată de 40 de procente, liderul de piață Bosch înregistrează o creștere mai rapidă decât a pieței și în acest domeniu. Poziția sănătoasă a companiei în domeniile electromobilității și conducerii automatizate o ajută să se mențină cu succes într-un mediu de piață marcat de criza Covid, lipsa cipurilor și transformarea și mai rapidă a sferei mobilității: veniturile din vânzări ale sectorului său de activitate Soluții de mobilitate vor crește anul acesta cu 10 procente. „Bosch este un lider în materie de tehnologie, iar acest lucru înseamnă succes în afaceri”, a declarat dr. Volkmar Denner, președintele consiliului de administrație Bosch, la IAA Mobility 2021 de la München.
Conducere electrică – un progres major datorită înaltei tehnologii Bosch
Electromobilitatea va fi capitolul următor al poveștii de succes Bosch. Cu investiții inițiale în valoare de 5 miliarde de euro până în prezent și cele mai eficiente soluții pentru sisteme de propulsie electrice de pe piață, compania își aduce contribuția pentru un progres major al acesteia. Doar anul acesta, la investițiile inițiale vor fi adăugate încă 700 de milioane de euro. Bosch se consideră o companie proactivă care modelează viitorul.
„Ne pregătim pentru creșterea cererii de autovehicule electrice în lumea întreagă. La nivel mondial, ne așteptăm ca 60 de procente din numărul total al autovehiculelor nou înmatriculate în 2035 să fie electrice”, a declarat dr. Stefan Hartung, membru al consiliului de administrație și președinte al sectorului de activitate Soluții de mobilitate.
În materie de e-bikes Bosch demonstrează de zece ani că inovația poate crea piețe noi. Obiectivul companiei este de a modela mobilitatea viitorului în cadrul întregii game.
„Trebuie să fie ecologică, dar în același timp și accesibilă și atrăgătoare și nu în ultimul rând să respecte obiectivele ambițioase stabilite de UE. Numai în acest fel va fi asigurată mobilitatea oamenilor și a mărfurilor și în viitor”, a adăugat Denner.
Pentru a realiza acest lucru, Bosch continuă să urmărească o abordare neutră din punct de vedere tehnologic, oferind soluții ecologice la nivel global pentru toate tipurile de mobilitate, în conformitate cu cerințele politicii naționale. Bosch nu investește doar în sistemele de propulsie electrice cu baterii, ci și în cele pe bază de celule de combustie și s-a implicat în proiecte ale clienților din China, S.U.A. și Europa. Primele camioane cu tehnologie Bosch circulă deja pe șoselele din China.
Tehnologia Bosch ajută la simplificarea vieții de zi cu zi a oamenilor. În cazul conducerii electrice, reîncărcarea joacă un rol decisiv.
La München, Bosch prezintă în premieră un nou cablu flexibil de încărcare pentru autovehiculele electrice. Acesta dispune de tehnologie de control și siguranță integrată și adaptoare pentru prize de Tip 2 și de uz casnic. Poate asigura reîncărcarea chiar și de la o priză de 230 V, fără a fi necesară caseta de control uzuală integrată în cablu, ceea ce înseamnă că are o greutate mai mică de trei kilograme, cu aproximativ 40 de procente mai mică decât a cablurilor de încărcare convenționale cu casetă de control. Și pentru a scuti șoferii de corvoada de a căuta stații de încărcare în timpul călătoriilor, serviciul de reîncărcare pe bază de internet Bosch le oferă acces la peste 200.000 de locuri de încărcare în Europa și inclusiv plata fără probleme.
Conducere autonomă: Bosch oferă totul, dintr-o singură sursă
Unități de control de domeniu, senzori, inteligență artificială: portofoliul Bosch include toate elementele conducerii automatizate, iar compania are aproximativ 5.000 de ingineri care lucrează la toate nivelurile sale. Nu în ultimul rând, printre aceste elemente se numără funcțiile de asistență îmbunătățite, care permit șoferilor să își ia mâinile de pe volan. Iar funcțiile de conducere fără șofer sunt, de asemenea, disponibile datorită tehnologiei Bosch.
„Cu proiecte pilot în domeniile parcării automate cu valet, Bosch a stabilit standarde în Germania și S.U.A.”, a spus Denner.
Bosch și lucrează deja cu Mercedes-Benz și alți parteneri la implementarea acestei funcții în parcarea P6 din aeroportul din Stuttgart. Noul Mercedes-Benz S-Class este primul vehicul de producție din lume care prezintă tehnologia necesară pentru acest lucru. Pentru ca vehiculele fără șofer să poată naviga prin comanda smartphone-ului către un loc de parcare rezervat, Bosch echipează parcarea cu tehnologie precum camerele video cu instalare fixă. Se preconizează că alte 1.000 de parcări vor urma acest exemplu, până în 2025.
În opinia Bosch, conducerea automatizată este mai presus de orice aspect care ar putea face traficul rutier mai sigur, având în vedere întregul confort suplimentar asociat unor astfel de evoluții. Bosch a fost întotdeauna un deschizător de drumuri în materie de sisteme, care variază de la controlul electronic al derapajului și până la frânarea automată de urgență, și continuă să urmărească obiectivul conducerii fără accidente. În același timp, compania oferă software-uri inovatoare ca bază pentru inteligența pe care trebuie s-o aibă autovehiculele.
„Chiar și în mobilitatea viitorului dominată de software, expertiza noastră profundă în sisteme va fi un avantaj: Bosch este la fel de în elementul său în universul electronicii de bord, precum și în cel al internetului lucrurilor, cu care vor fi conectate autovehiculele”, a precizat Denner.
Conducere conectată
După cum a preconizat Bosch în urmă cu zece ani, autovehiculele se transformă din ce în ce mai mult în noduri de internet. În viitor, software-ul va fi la fel de important precum performanța sau eficiența sistemului de propulsie. Bosch conturează în mod activ această schimbare. Iar compania este bine poziționată pentru acest lucru: aproape jumătate din angajații din Cercetare și Dezvoltare, din sectorul de activitate Soluții de mobilitate sunt ingineri software. Chiar și bicicleta devine parte a internetului, după cum evidențiază noua aplicație Bosch eBike Flow. De exemplu, permite actualizarea software-ului din cadrul componentelor sale.
În plus, integrarea software devine din ce în ce mai importantă, iar Bosch are expertiza necesară și în acest domeniu. Să luăm, de exemplu, computerele pentru infotainment: până în 2025, puterea lor de calcul și complexitatea software-ului se vor dubla. Bosch asigură funcționarea fiabilă a ansamblului diferitelor module software. În plus, în materie de conectivitate, ideile companiei depășesc cu mult autovehiculele.
„Preocupările Bosch nu se limitează doar la autovehicule, ci este familiarizat și cu mediul din fabrică și cel de acasă. Nu avem egal în materie de interconectare a diferitelor domenii”, a arătat Hartung. Din aprilie anul acesta, modelele Mercedes-Benz cu asistent vocal MBUX sunt și centre de comandă pentru aplicațiile Bosch pentru case inteligente. Este suficientă o comandă vocală din scaunul șoferului pentru a contacta casa inteligentă și a stinge luminile, deschide jaluzelele și controla încălzirea. Toate acestea demonstrează că tehnologia Bosch deschide calea către o mobilitate sustenabilă, sigură și captivantă.
Grupul Bosch este prezent în România de 27 de ani și are aproximativ 8.160 de angajați în cinci entități. În 2020, Bosch a înregistrat vânzări de 448 milioane de euro pe piața din România. Vânzările totale nete, incluzând vânzările companiilor neconsolidate și livrările interne către companiile afiliate, au atins 1,4 miliarde de euro. Pe lângă centrul de cercetare – dezvoltare din Cluj și unitățile sale de producție pentru Soluții de mobilitate din Cluj și din Blaj, Bosch mai operează și o unitate de producție de tehnologie industrială, localizată de asemenea în Blaj, precum și un centru de servicii de externalizare a proceselor de afaceri (BPO) în Timişoara. În Bucureşti, Bosch operează un birou de vânzări pentru produsele sectoarelor Soluții de mobilitate, Bunuri de larg consum și Tehnologie pentru construcții și energie. În plus, o filială a BSH Hausgeräte GmbH, activă pe piața electrocasnicelor, are sediul, de asemenea, în capitala țării.
CITEȘTE ȘI:
Toyota va cheltui 13,5 miliarde de dolari în producerea de baterii pentru vehicule electrice
Compania israeliană StoreDot a dezvoltat o baterie care se încarcă în 10 minute