Bosch stabileşte instrucţiunile pentru utilizarea inteligenţei artificiale

Bosch a trasat „liniile roşii” etice pentru utilizarea inteligenţei artificiale (IA). Compania a stabilit instrucţiuni obligatorii pentru utilizarea inteligenţei artificiale în cadrul produselor sale inteligente.
bosch

Codul de etică Bosch cu privire la inteligenţa artificială are la bază următoarea idee: oamenii ar trebui să deţină controlul asupra tuturor deciziilor cu privire la inteligenţa artificială.

„Inteligenţa artificială ar trebui să servească oamenii. Codul de etică cu privire la inteligenţa artificială oferă angajaţilor noştri instrucţiuni clare cu privire la dezvoltarea de produse inteligente”, a spus Volkmar Denner, CEO-ul Bosch, în deschiderea de anul acesta a conferinţei Bosch ConnectedWorld (BCW) de la Berlin. „Obiectivul nostru este ca oamenii să aibă încredere în produsele noastre bazate pe inteligenţă artificială.”

IA este o tehnologie de o importanţă vitală pentru Bosch. Obiectivul este ca, până în 2025, fiecare produs Bosch să includă IA sau să fi fost dezvoltat sau fabricat cu ajutorul IA. Compania şi-a stabilit obiectivul ca produsele sale bazate pe inteligenţă artificală să fie sigure, robuste şi să poată fi explicate.

„Dacă IA este o cutie neagră, atunci oamenii nu vor avea încredere în ea. Cu toate acestea, într-o lume conectată, încrederea va fi esenţială.”, a spus Michael Bolle, CDO-ul şi CTO-ul Bosch.

Bosch intenţionează să fabrice produse pe bază de inteligenţă artificială care să inspire încredere. Acest cod de etică are la bază crezul companiei, „Tehnică pentru o viaţă”, care combină căutarea inovaţiei cu responsabilitatea socială.

bosch

În următorii doi ani, Bosch intenţionează să-şi instruiască 20.000 de angajaţi în domeniul inteligenţei artificiale. Codul de etică Bosch cu privire la inteligenţa artificială, care reglementează utilizarea responsabilă a acestei tehnologii, va face parte din acest program de instruire.

IA are un potenţial imens

Inteligenţa artificială este un motor global al progresului şi dezvoltării. De exemplu, consultanţii de management PwC prevăd că, până în anul 2030, inteligenţa artificială va spori PIB-ul în China cu 26 de procente, cu 14 procente în America de Nord şi cu aproximativ 10 procente în Europa. Această tehnologie poate ajuta la depăşirea provocărilor, cum ar fi nevoia de a acţiona din punct de vedere climatic şi poate optimiza rezultatele într-o serie de domenii precum transportul, medicina şi agricultura. Evaluând volumele imense de date, algoritmii sunt capabili să tragă concluzii şi să ia decizii.

bosch

Cu mult înainte de introducerea unor standarde obligatorii la nivelul Uniunii Europene, Bosch a luat decizia de a se implica în mod activ în problemele etice care apar în legătură cu utilizarea acestei tehnologii. Fundamentul moral pentru acest proces are la bază valori precum cele incluse în Declaraţia Universală a Drepturilor Omului.

Bosch: „Oamenii trebuie să deţină controlul”

Codul de etică a IA al Bosch stipulează că inteligenţa artificială nu ar trebui să ia nicio decizie cu privire la oameni fără ca acest proces să fie supus unei forme de supraveghere umană. În schimb, inteligenţa artificială ar trebui să servească oamenii ca un instrument.

Sunt descrise trei abordări posibile. Toate au în comun următorul element: pentru toate produsele Bosch ce au la bază IA, oamenii vor păstra controlul asupra deciziilor luate de tehnologie.

În prima abordare („oamenii deţin controlul”), inteligenţa artificială este doar un element de sprijin, exact ca în cazul sistemelor de susţinere a deciziilor care ajută oamenii să clasifice obiectele sau organismele vii.

În cea de-a doua abordare („omul în buclă”), un sistem inteligent ia decizii în mod autonom, dar acestea pot fi anulate în orice moment de către oameni. Un exemplu este conducerea parţial automatizată, în cadrul căreia şoferul uman poate interveni direct în deciziile unui sistem de asistenţă la parcare.

A treia abordare („omul pe buclă”) este utilizată în aplicaţii precum sistemele de frânare de urgenţă. În acest context, inginerii definesc anumiţi parametri în timpul procesului de dezvoltare. Astfel, nu există nicio posibilitate de intervenţie umană în procesul decizional în sine. Parametrii oferă baza prin intermediul căreia, IA decide dacă să activeze sistemul sau nu. Inginerii pot verifica, în mod retroactiv, dacă sistemul respectă regulile stabilite de programatorul uman. Parametrii pot fi schimbaţi dacă este necesar.

Bosch: „Construim încrederea împreună”

Bosch speră, de asemenea, că acest cod etic cu privire la IA, va contribui la dezbaterea publică privind inteligenţa artificială. „IA va schimba orice aspect al vieţilor noastre.”, a spus Denner. „Din acest motiv, o astfel de dezbatere este vitală.” Va fi nevoie de mai mult decât cunoştinţe tehnice pentru a stabili încrederea în sistemele inteligente.

Este, de asemenea, necesar un dialog strâns între factorii de decizie, comunitatea ştiinţifică şi publicul larg. Acesta este motivul pentru care Bosch s-a înscris în Grupul de experţi la nivel înalt privind inteligenţa artificială, un organism desemnat de Comisia Europeană pentru a examina aspecte precum dimensiunea etică a IA.

bosch

În cadrul unei reţele globale care cuprinde în prezent şapte locaţii şi în colaborare cu Universitatea din Amsterdam şi Universitatea Carnegie Mellon din Pittsburgh, PA, compania efectueză cercetări în domeniul inteligenţei artificiale sigure şi de încredere.

În mod similar, în calitate de membru fondator al alianţei de cercetare Cyber Valley din Baden-Württemberg, Bosch investeşte 100 de milioane de euro în construcţia unui campus IA, unde 700 dintre experţii săi vor lucra în curând, umăr la umăr, cu cercetători externi şi startup-uri asociate.

Nu în ultimul rând, Digital Trust Forum, un comitet înfiinţat de Bosch, îşi propune să încurajeze un dialog strâns între experţii din asociaţii şi organizaţii internaţionale de top. Cei unsprezece membri ai acestuia se întâlnesc în cadrul Bosch ConnectedWorld 2020. „Obiectivul nostru comun este să facem ca internetul lucrurilor să ofere siguranţă şi încredere”, a spus Bolle.

Peste 170 de vorbitori şi 80 de expozanţi

Bosch ConnectedWorld (19-20 februarie 2020) reuneşte peste 80 de expozanţi care prezintă cele mai recente tendinţe şi evoluţii din lumea conectată. Printre cei peste 170 de vorbitori se numără Volkmar Denner, CEO-ul Bosch şi Michael Bolle, CDO/CTO Bosch, precum şi Roland Busch (directorul general adjunct al Siemens), Axel Stepken (preşedintele consiliului de administraţie al TÜV Süd) şi Scott Guthrie (vicepreşedinte executiv al grupului Cloud + IA din Microsoft). Principalele elemente ale evenimentului includ discursuri cheie, o expoziţie de mari dimensiuni şi un hackathon. Anul acesta are loc cea de-a şaptea ediţie a conferinţei Bosch ConnectedWorld. Este una dintre cele mai mari conferinţe la nivel internaţional pe tema internetului lucrurilor.

Pe scurt: instrucţiunile Bosch din cadrul codului de etică cu privire la inteligenţa artificială

• Toate produsele Bosch reflectă crezul companiei, „Tehnică pentru o viaţă”, care combină căutarea inovaţiei cu responsabilitatea socială.

• Deciziile luate prin intermediul IA, care pot avea un impact asupra oamenilor, nu trebuie săvârşite fără supravegherea umană. Aceasta trebuie să fie un instrument.

• Ne dorim să dezvoltăm produse pe bază de inteligenţă artificială sigure, robuste şi care pot fi explicate.

• Încrederea este una dintre valorile fundamentale ale companiei noastre. Vrem să dezvoltăm inteligenţă artificială de încredere.

• În dezvoltarea produselor ce au la bază inteligenţa artificială, respectăm cerinţele legale şi ne orientăm către principiile etice.

 

CITEŞTE ŞI:

O nouă investiţie BASF pentru susţinerea producţiei de vehicule electrice

Producţia auto a urcat, în ianuarie 2020, la 43.043 de autoturisme

Profitul Daimler s-a prăbuşit cu 64%. Cum comentează analiştii

 

 

Adaugati comentariu