Continental investeşte în dezvoltarea virtuală pentru conducerea automatizată
Pentru dezvoltarea funcţiilor AD (conducere automatizată – automated driving), este nevoie de un mediu mai complex – chiar şi în lumea reală – de dezvoltare virtuală şi testare. În special, aceasta se aplică simulării complexe a comportamentului dinamic al participanţilor la trafic. Simularea diferitelor stiluri de conducere (de exemplu, agresivă, defensivă) este importantă pentru a reda cât mai clar realitatea şi a evita procesele nerealiste, monotone şi previzibile. Continental crează un mediu de testare şi dezvoltare extrem de scalabil, foarte modular, care să răspundă noilor cerinţe. AAI are competenţe în a forma medii virtuale bazate pe hărţi HD (high definition) şi pe utilizatorii ce folosesc inteligenţa artificială, cu intenţia de a dezvolta corect domeniul de validare din ce în ce mai larg în ceea ce priveşte conducerea automatizată. Instrumentele de simulare dezvoltate în cadrul colaborării vor fi puse la dispoziţia întregii industrii auto.
Mai sigur, mai rapid şi mai rentabil
„Scopul nostru final este întotdeauna siguranţa absolută. Acest lucru este valabil mai ales pentru conducerea automatizată“, a declarat Karl Haupt, directorul departamentului Advanced Driver Assistance Systems din Continental. „Resursele în verificarea maşinii sunt limitate, iar testarea virtuală poate oferi feedback rapid pentru dezvoltatori. În timp ce un vehicul real poate conduce aproximativ 10.000 de kilometri de încercare, în cadrul unui test fizic, într-o lună, astăzi până la 8.000 de kilometri pe oră sunt posibili cu ajutorul simulării virtuale. Acest număr va creşte în viitor“, a adăugat acesta.
Stabilit la o limită care garantează nivelul necesar de siguranţă, numărul de kilometri de testare poate fi atins mai rapid şi mai eficient din punct de vedere al costurilor. Testarea reală continuă să fie esenţială pentru verificarea funcţiilor de conducere, deoarece verificarea la un nivel pur virtual nu este suficientă. Evaluările virtuale ajută la reducerea riscurilor înainte de probele făcute în lumea reală şi oferă o înregistrare completă a testelor cu analize de date şi posibilităţi de reluare a incidentelor pentru o identificare precisă cu scopul de a îmbunătăţi software-ul.
AAI şi Continental au început deja colaborarea. „Această colaborare plasează Continental drept un pionier în domeniul dezvoltării şi folosirii instrumentelor de simulare virtuală pentru sectorul auto“, a spus Haupt.
Două companii, două medii, un scop comun
Colaborarea stabileşte o separare clară între simularea vehiculului şi a mediului înconjurător. AAI este responsabil pentru mediul înconjurător, oferind software care permite conducerea maşinilor într-o lume virtuală. Parametrii individuali determină vremea, infrastructura de trafic, marcajele de pe şosea şi semnele rutiere, precum şi gropile. Ca al doilea element, AAI utilizează inteligenţa artificială pentru a integra participanţii în trafic în mediul de simulare virtuală. Utilizează algoritmi de învăţare automată pentru a instrui comportamentul participanţilor. Rezultă de aici profiluri de şoferi agresivi, moderaţi sau defensivi. Obiectivul pe termen lung este de a crea o „replică a lumii” şi de a simula în mod realist comportamentul tuturor participanţilor la trafic şi al factorilor de mediu.
Continental construieşte un vehicul virtual cu software care să aibă diferite funcţii de conducere la diferite niveluri de automatizare. Întreaga misiune a Continental include şi reprezentarea completă a propriului său vehicul şi a tuturor componentelor software pe care le conţine, cu sarcina de simulare a dinamicii de conducere. Toate produsele ADAS dezvoltate de Continental vor fi testate.
Deoarece AAI şi Continental cooperează transparent, interfeţele ambelor medii sunt interconectate. „Cooperarea face ca ciclurile noastre de dezvoltare să fie mai scurte şi mai sigure“, a explicat Dr. Gunnar Jürgens, Head of driving functions din cadrul ADAS. „Un mare avantaj al simulării virtuale este reproductibilitatea testului şi faptul că mai multe cazuri de utilizare pot fi testate practic decât putem în testarea din lumea reală“.
Testarea mai rapidă va aduce mai devreme vehiculele automatizate pe şosea
Toţi partenerii vor beneficia în mod egal de pe urma acestei colaborări. Continental va câştiga software care poate crea simulări de trafic realiste, permiţând testarea practică a produselor noi din portofoliul ADAS. AAI îşi măreşte expertiza în sectorul auto şi tehnologia senzorilor.
„Pentru o companie tânără ca a noastră, parteneriatul cu o corporaţie tehnologică precum Continental este o recunoaştere a calităţii“, a declarat Isabel Metz, directorul departamentului Business Development la AAI. „Clienţii Continental vor avea numeroase beneficii, de asemenea, pentru că o procedură de testare mai rapidă garantează produse mai sigure, mai robuste şi mai rentabile“.