Ford se desparte de Mondeo pentru a se concentra pe vehicule electrice și SUV-uri

Ford va opri producția modelului Mondeo, pe măsură ce producătorul american de automobile își va schimba gama europeană cu modele electrice și vehicule utilitare sport.
Ford Motor

Compania intenționează ca toate autoturismele vândute în Europa și Marea Britanie să fie complet electrice până în 2030, fiecare model având o opțiune hibridă sau electrică până în 2026.

Ca parte a schimbării, Ford va elimina treptat, de la la începutul anului viitor, modelul Mondeo, care a fost odată emblema sedanurilor de familie și de afaceri.

Potrivit Ford, astăzi consumatorii, în locul berlinelor, preferă crossover-uri, precum Nissan Qashqai și Ford Kuga. Aproape 40% din vânzările Ford în Europa în ultimul an au fost SUV-uri sau crossover-uri, comparativ cu doar 31% în anul precedent.

Lansat în 1993, Mondeo a fost primul autovehicul Ford considerat o maşină “globală”, menită să consolideze gama de modele Ford din întreaga lume. De la lansarea sa în Europa, unde a înlocuit Ford Sierra, vânzările Mondeo au ajuns până în prezent la aproximativ cinci milioane de unităţi.

Ford se angajează pe deplin să-şi dezvolte gama de autovehicule în Europa şi să-şi consolideze poziţia cu modele precum Kuga, Puma şi Explorer PHEV. Compania introduce noi modele în Europa- începând cu noul Mustang Mach-E, complet electric şi versiunea Mustang Mach-E GT care va fi lansată mai târziu în acest an- dar şi cu primul său autoturism de volum, complet electric, care va fi lansat pe piaţă în 2023.

Constructorul auto a anunțat, de asemenea, joi că motorul său hibrid de 2,5 litri va fi fabricat în Spania la uzina sa de motoare din Valencia, pentru a satisface cererea mai mare, deoarece mai multe dintre modelele sale devin hibrizi.

În prezent, Ford importă motoare hibride în Europa din Mexic.

Grupul a declarat recent că fabrica sa de motoare din Marea Britanie, de la Dagenham, va fi menținută, deoarece produce motorul diesel pentru autoutilitara Transit, care va fi vândută și după 2030. Compania și-a închis deja fabrica de motoare pe benzină de la Bridgend, din Țara Galilor.

“Astăzi Ford face încă un nou pas în călătoria spre electrificare, oferind o punte către un viitor complet electric al autovehiculelor noastre, demonstrând astfel angajamentul nostru continuu faţă de operaţiunile de producţie din Valencia, unde am investit aproximativ 3 miliarde de dolari din 2011 până în prezent”, a declarat Kieran Cahill, vice preşedinte, producţie, Ford Europa.

De asemenea, Ford a confirmat o investiţie suplimentară de 5,2 milioane de Euro pentru a sprijini capacităţile de asamblare a bateriilor la fabrica sa din Valencia, în urma unei investiţii iniţiale de 24 de milioane de Euro anunţată în ianuarie 2020. Instalaţia a început să funcţioneze în septembrie anul trecut. Suplimentarea capacităţii de asamblare a bateriilor este necesară pentru a susţine cererea crescută pentru producţia de vehicule electrificate curente şi viitoare, precizează compania.

 

CITEȘTE ȘI:

Sandhar Technologies va construi, la Prejmer, o fabrică de componente auto

Renault pregătește producția a 5 modele hibride la fabricile din Spania

O nouă lovitură pentru industria auto. Unul dintre producătorii mondiali de semiconductori a oprit producția

 

 

 

Adaugati comentariu