Grupul Volkswagen investește 2,5 mld. euro în China, inclusiv pentru proiectarea a două modele electrice

Constructorul auto german Volkswagen intenționează să-și consolideze poziția pe piața chineză, unde generează o treime din vânzări, cu o investiție semnificativă de 2,5 miliarde de euro, sumă dedicată parțial extinderii centrului său de producție și inovație din Hefei.
volkswagen

Cu vânzările de vehicule electrice în scădere față de 2023 – în pofida rezultatelor bune înregistrate în primul trimestru din 2024 – Volkswagen a înregistrat, anul trecut, o cotă de piață globală în China în scădere la 14%, comparativ cu 18% în 2018.

În parteneriat cu brandul chinez XPeng din iulie 2023, dar și cu alte companii locale, precum JAC (pentru baterii cu ioni de sodiu), Horizon Robotics (pentru conducere autonomă) sau ThunderSoft (pentru infotainment), grupul de automobile german dorește să-și consolideze poziția îb China și concurează cu producătorii naționali precum BYD pe propriul lor teritoriu datorită unei strategii numită „În China, pentru China”.

Prezent de mai bine de 40 de ani în China, grupul Volkswagen a decis să investească astfel 2,5 miliarde de euro pentru a-și consolida prezența. O sumă semnificativă care va fi alocată extinderii centrului său de producție și inovare din Hefei, capitala provinciei Anhui, în vederea creșterii capacității sale de cercetare și dezvoltare și finanțării proiectării a două modele concepute în parteneriat cu XPeng pentru șoferii chinezi. Prin urmare, „prin crearea de soluții personalizate pentru a răspunde nevoilor specifice ale clienților chinezi”, VW intenționează să „aducă produse cu 30% mai rapid” pentru aceștia, potrivit Volkswagen.

Totodată, departamentul de tehnologie al Volkswagen China pregătește, la nivel local, prima platformă pentru mașini electrice entry-level, care ar trebui să fie gata până în 2026. Cu toate acestea, Oliver Blume, președintele consiliului de administrație al Volkswagen, a declarat pentru Frankfurter Allgemeine Zeitung, că grupul „nu ar trebui să aibă așteptări utopice” în China. Prin urmare, „dacă atingem o cotă de piață de două cifre pe termen lung pe o piață chineză în creștere, acesta este deja un obiectiv foarte respectabil”, a spus acesta.

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

Pactul verde depinde de acordul dintre Europa și industria auto. ”Furtuna perfectă” creată de concurență

Producţia de vehicule a Stellantis în Italia a scăzut cu 10%, pe fondul reducerii vânzărilor

 

 

 

Adaugati comentariu