Microsoft îşi extinde ecosistemul de parteneri auto

Anul acesta - pentru prima dată - Microsoft a participat la Frankfurt Motor Show (IAA) pentru a prezenta viziunea companiei asupra colaborării cu industria auto.
microsoft

Compania susţine industria auto cu servicii de cloud inteligent, edge, IoT şi AI, oferind sprijin companiilor din industrie pentru a-şi dezvolta şi extinde capacităţile digitale. Se doreşte astfel crearea contextului favorabil pentru ca jucătorii mici din industria auto să devină furnizori de servicii de mobilitate inteligentă.

“La Microsoft, încercăm să armonizăm angajamentele faţă de clienţi la reţeaua extinsă de parteneri la nivel global, pentru a susţine succesul lor în următoarele cinci segmente: soluţii de vehicule conectate, dezvoltarea condusului autonom, soluţii de mobilitate inteligentă, marketing, vânzări şi servicii conectate, precum şi producţie şi lanţ de aprovizionare inteligente.”, menţionează Aditya Sharma, Program Manager, Microsoft, în articolul publicat pe blogul Microsoft For Startups.

La Frankfurt Motor Show (IAA), au fost prezentate noutăţi care se înscriu în cele trei principii cheie ale strategiei Microsoft pentru industria auto: încheierea de parteneriate în întreaga industrie, asigurarea clienţilor că ei sunt cei care deţin datele şi oferirea de sprijin companiile auto pentru a genera experienţe unice de brand.

Încurajarea soluţiilor de vehicule conectate

Eforturile companiei în materie de vehicule conectate se regăsesc în platforma Microsoft Connected Vehicle Platform (MCVP). Aceasta îmbină serviciile avansate de cloud şi edge computing cu o reţea puternică de parteneri, astfel încât companiile auto să poată construi soluţii de condus conectate, care cuprind de la experienţe in-vehicle şi condus autonom la servicii de predicţie şi conectivitate. Pe lângă parteneriatele cu Volkswagen şi Renault-Nissan-Mitsubishi Alliance, noii parteneri utilizează MCVP pentru mai multe beneficii:

  • Platforma webOS Auto de la LG Electronics oferă un sistem de operare in-vehicle, container-capable, care introduce ecosistemul de aplicaţii terţe (creat pentru televizoarele premium) în experienţa in-vehicle. webOS Auto acceptă mediul de rulare bazat pe container al MCVP şi poate fi o parte importantă a experienţelor moderne in-vehicle.
  • Faurecia foloseşte MCVP pentru a crea servicii disruptive, conectate şi personalizate, pentru a reinventa experienţa la bord a şoferilor.
  • Cubic Telecom este un furnizor principal de software pentru gestionarea conectivităţii în industria auto şi IoT la nivel global. Cubic Telecom se află printre primii parteneri care aduc în MCVP o conectivitate perfectă ca ofertă de serviciu de bază pentru o piaţă globală.

De asemenea, Microsoft Azure Virtual Assistant Solution Accelerator simplifică crearea de asistenţi de bord, pentru a se adapta nevoilor brandului şi clienţilor.

Accelerarea dezvoltării funcţiei de condus autonom

Microsoft sprijină producătorii de autovehicule, distribuitorii şi furnizorii de servicii de mobilitate pentru a accelera livrarea de soluţii de condus autonom care oferă experienţe de condus sigure, confortabile şi personalizate. Acest lucru este realizat printr-o serie de servicii cloud, edge, IoT şi AI şi un ecosistem deschis de parteneri, care permite dezvoltarea colaborativă între companii. Prin această abordare, Microsoft susţine companii de toate dimensiunile, de la întreprinderi mari, cum ar fi Audi, care folosesc Microsoft Azure pentru a crea simulări folosind aceste volume mari de date, la întreprinderi mici şi mijlocii, dar şi startup-uri.

Anul acesta, în standul Microsoft de la IAA, Bosch, FEV, Intempora şi Applied Intuition îşi prezintă soluţiile de codus autonom.

  • FEV depăşeşte principala provocare de a valida funcţiile de condus autonom cu un sistem de gestionare şi evaluare a datelor dezvoltat intern, care utilizează Microsoft Azure.
  • Intempora a dezvăluit recent IVS (Intempora Validation Suite) – un nou toolchain de dezvoltare software pentru testarea, pregătirea, benchmarking-ul şi validarea algoritmilor ADAS (Advanced Driver and Assistance Systems) şi HAD (Highly Automated Driving).
  • Applied Intuition le furnizează echipelor de inginerie şi dezvoltare de produse un software care aduce autonomia pe piaţă mai rapid, mai sigur şi mai uşor.

Stimularea creării de soluţii de mobilitate inteligentă

Serviciile de mapare şi navigare inteligentă sunt esenţiale pentru crearea de soluţii de mobilitate inteligentă. De aceea, Microsoft colaborează cu companii precum TomTom şi Moovit.

  • TomTom îşi integrează serviciile de informaţii de navigaţie, cum ar fi HD Maps şi Traffic, ca servicii bazate pe containere pentru utilizare în MCVP, astfel încât alte servicii in-vehicle, inclusiv condusul autonom, să poată profita de contextul suplimentar al locaţiei.
  • TomTom şi Moovit colaborează cu Microsoft pentru un planificator de călătorie multimodal cuprinzător, care utilizează Azure Maps.
  • Folosind Azure Maps, aplicaţia de mobilitate urbană Moovit ajută şi persoanele cu dizabilităţi să călătorească cu încredere. Acest proiect susţine obiectivul Microsoft de a face tehnologia accesibilă tuturor, favorizând incluziunea şi utilizarea tehnologiei, astfel încât fiecare persoană să poată beneficia de inovaţii tehnologice.

Încurajarea soluţiilor de marketing, vânzări şi servicii conectate

Cu Microsoft Business Applications, partenerii auto, furnizorii şi comercianţii pot dezvolta noi informaţii despre clienţi şi pot crea experienţe de tip omnichannel. Cu Microsoft Automotive Accelerator, companiile auto pot planifica programări şi servicii auto, facilitate prin comunicări proactive.

Alţi parteneri Microsoft prezenţi la IAA sunt Annata, Adobe şi Daimler:

  • Annata foloseşte Acceleratorul auto dezvoltat de Microsoft pentru a ajuta companiile auto, astfel încât companiile de echipamente să facă faţă provocărilor din segmentul business, profitând în acelaşi timp de noi oportunităţi pe piaţă.
  • Parteneriatul şi integrările strategice ale Adobe şi Microsoft permit o soluţie de gestionare a experienţei clientului de tip end-to-end pentru crearea de experienţă, marketing, publicitate, analiză şi comerţ.
  • Daimler a lansat eXtollo, noua platformă cloud a companiei pentru volume mari de date şi analize avansate. Platforma utilizează Azure Key Vault, un serviciu care protejează informaţiile confidenţiale şi cheile de criptare, incluzând certificate, şiruri de conexiuni şi parole.

Furnizarea de servicii pentru crearea unui lanţ de aprovizionare inteligent

Stimularea transformării digitale end-to-end necesită un lanţ de aprovizionare digital integrat – de la fabrică şi magazin până la livrarea către clientul final. Microsoft lucrează cu Icertis, BMW şi nu numai pentru a construi un lanţ de aprovizionare inteligent:

  • Icertis Contract Management rulează nativ pe Microsoft Azure şi se integrează perfect cu Office 365, Teams şi Dynamics 365, astfel încât clienţii să-şi poată extinde beneficiile investiţiilor în tehnologia Microsoft.
  • BMW şi Microsoft continuă să dezvolte platforma Open Manufacturing pentru a le permite producătorilor industriali să colaboreze pentru a descompune depozitele de date şi a depăşi provocările unor sisteme complexe, pentru care există drept de proprietate, care încetinesc optimizarea producţiei.

 

CITEŞTE ŞI:

80 de elevi au început şcoala în clasele Continental de la Sibiu

Volvo S90, sedanul ce îmbină luxul sofisticat cu tehnologia intuitivă

Porsche şi-a crescut participaţia în compania croată Rimac Automobili

 

Adaugati comentariu