Tot mai mulți constructori auto își suspendă producția din cauza penuriei de cipuri

Tot mai mulți constructorii auto își suspendă producţia de vehicule din cauza deficitului mondial de cipuri, pentru aprovizionare aceștia concurând cu industria electronicelor de larg consum, precum telefoanele și laptopurile.
cipuri

Astfel, în cursul săptămânii viitoare, Renault va suspenda producţia la o uzină din Franţa şi la alte două uzine din Maroc şi România, timp de câteva zile. Nu au fost oferit detalii cu privire la posibilul impact asupra producţiei.

Uzina Dacia din Mioveni şi-a întrerupt deja activitatea din cauza crizei de semiconductori la nivel global, situaţie care afectează 50%-60% din activitatea de producţie şi aproximativ 8.000 de lucrători.

La rândul său, Stellantis, grupul rezultat în urma fuziunii dintre constructorul francez PSA şi cel italian Fiat Chrysler, se confruntă cu o problemă similară. Din cauza penuriei de cipuri, grupul a decis să suspende producţia la uzina de la Eisenach (Germania), unde sunt produse autoturismele marca Opel, precum şi la uzina de la Zaragoza (Spania), unde sunt asamblate modelele Citroen şi Opel.

În acealși timp, General Motors (GM) se pregătește ca din 8 februarie, timp de o săptămână, să oprească producţia la fabricile din Fairfax, Kansas, Ingersoll, Ontario, şi San Luis Potosi, Mexic. Totodată, GM va reduce la jumătate producţia la fabrica Bupyeong 2 din Coreea de Sud, în aceeaşi săptămână.

GM nu a dezvăluit care va fi volumul de producţie pierdut şi nici care furnizor a fost afectat de deficitul de cipuri, dar a precizat că s-a concentrat pe menţinerea activităţilor la fabricile care construiesc cele mai profitabile vehicule – camionete pickup şi SUV-uri. Precum şi automobilul sport Chevrolet Corvette.

Mazda Motor analizează să îşi reducă producţia la nivel mondial cu un total de 34.000 de vehicule, în februarie şi martie, din cauza acestui deficit, iar Nissan a oprit producţia timp de trei zile la fabrica de asamblare de camioane din Canton, Mississippi.

Şi alţi mari constructori auto din întreaga lume, precum Ford, Toyota şi Volkswagen, se confruntă cu un deficit de cipuri care sunt utilizate la diferite sisteme ale unui automobil, de la controlul navigaţiei şi până la sistemul de asistenţă a şoferului.

În medie, un autoturism utilizează între 50 şi 150 de cipuri. Aceste cipuri sunt produse în Asia, în principal în Taiwan.

Pandemia de Covid-19 a dus la creşterea cererii de cipuri utilizate în echipamente electronice, precum laptopuri şi telefoane, astfel că producători se zbat să facă faţă cererii. În plus, producătorii chinezi de cipuri sunt afectaţi şi de sancţiunile introduse de fosta administraţie Trump.

În primul trimestru, producţia sectorului auto mondial ar putea fi mai mică cu 672.000 de vehicule decât era estimată, din cauza lipsei cipurilor, potrivit IHS Markit, care se aşteaptă ca deficitul să dureze până în trimestrul al treilea.

Europa vrea să-și producă propriile cipuri

Pentru a reduce dependența de marii producători asiatici de, Germania, Franţa şi alte 17 state membre UE au convenit să îşi unească forţele şi să investească în tehnologii pentru procesoare şi semiconductori, componente cheie pentru dispozitive le conectate la internet şi procesarea datelor.

În prezent, ponderea Europei din piaţa globală de semiconductori, evaluată la 440 miliarde de euro, este de aproximativ 10%, iar UE se bazează pe cipurile produse peste hotare.

Ministrul german al Economiei, Peter Altmaier, a declarat în cursul unei conferinţe online cu omologul francez, Bruno Le Maire, că se aşteaptă ca proiectul european cunoscut şi sub denumirea de IPCEI (Proiect Important de Interes European Comun), să declanşeze investiţii totale de până la 50 miliarde de euro în industria de cipuri.

„Presupun că toate ţările sunt gata să ia parte la acest IPCEI…că în mod clar vom strânge împreună o sumă de ordinul zecilor de miliarde de euro şi nu în zona inferioară a acestui interval ci mai degrabă în zona de mijloc. Dacă la final va fi vorba de 50 de miliarde de euro sau mai degrabă de ordinul a 20 de miliarde de euro, asta nu pot să estimez”, a spus Peter Altmaier.

Oficialul german a mai spus că firmele ar urma să contribuie cu 60% până la 80% din investiţiile totale, iar subvenţiile de stat din parte ţărilor membre UE vor varia între 20% şi 40%.

 

CITEȘTE ȘI:

Daimler va deveni Mercedes-Benz, divizia de camioane va fi separată de cea de autoturisme

Fonduri europene pentru specializarea angajaților Continental din Iași, Sibiu și Timișoara

Sistemul de operare Android va fi instalat pe vehiculele Ford din 2023

 

 

 

Adaugati comentariu