Afacerile Continental au urcat la 11 mld. euro
„Datorită forţei noastre operative, am crescut la nivel mondial şi de această dată în primul trimestru – şi mult mai rapid decât pieţele relevante pentru noi. Acestea au coborât în acelaşi interval de timp. Vom continua dinamica noastră de creştere şi vizăm o cifră de afaceri de aproximativ 47 de miliare de euro, fără variaţiile de curs valutar. Rezultatul operaţional ajustat urmează să fie mai mare de 10%”, a declarat preşedintele Consiliului Executiv al Continental, Dr. Elmar Degenhart, în cadrul prezentării rezultatelor financiare pentru primul trimestru 2018.
Fiind abordat în legătură cu creşterea puternică, Degenhart a explicat: „Continental dispune de un portofoliu tehnologic de pionierat. Fiind unul dintre puţinii furnizori de sisteme, oferim toate tehnologiile relevante pentru mobilitatea viitorului. Astfel asigurăm oamenilor şi mărfurilor lor astăzi şi în viitor o mobilitate şi mai sigură, mai curată şi mai eficientă.” În special volumul de comenzi primite de către grupul Automotive reprezintă expresia aprecierii valorice a clienţilor săi pentru tehnologiile pe care le dezvoltă Continental. Cu 11 miliarde de euro în primul trimestru, acesta se găseşte la un nivel record.
O nedorită frânare a acestei evoluţii în primele trei luni a fost în special cauzată de variaţiile de curs valutar. În ciuda acestor efecte negative, cu o valoare de 546 de milioane de euro, cifra de afaceri, de 11 miliarde de euro, s-a situat la nivelul intervalului de timp comparabil al anului precedent.
Rezultatul operaţional ajustat după primele trei luni, de 1,1 miliarde de euro, se situează sub nivelul intervalului de timp comparabil al anului precedent. Motivele pentru această situaţie sunt atât variaţiile de curs valutar, cât şi efectele negative din evaluarea stocurilor, în valoare de 100 de milioane de euro. Însumat, compania ia în calcul în acest context taxe din situaţia veniturilor, în valoare de aproximativ 150 de milioane de euro în prima jumătate a anului 2018, care, aşa cum s-a anunţat deja în 18 aprilie prin intermediul raportării obligatorii, nu se mai pot compensa pe parcursul anului.
„Variaţiile puternice de curs valutar de pe pieţele mai mici, pe care producem local un volum extrem de limitat, au solicitat primul nostru trimestru. În aceste ţări am experimentat fluctuaţii reciproce ale cursurilor, în condiţiile aprecierii puternice a monedei Euro. Această situaţie neobişnuită a contribuit la slăbirea protecţiei noastre naturale împotriva variaţiilor de curs valutar. În principiu, la fel ca şi până acum rămân valabile următoarele aspecte: marja noastră la nivel de concern este în mare parte asigurată împotriva efectelor variaţiilor de curs valutar, deoarece pe multe dintre pieţele noastre producem şi vindem la nivel local”, a explicat directorul financiar Wolfgang Schäfer, cu privire la efectele tranzacţiilor rezultate din variaţiile de curs valutar în primul trimestru.
Comparativ cu primul trimestru al anului trecut, cifra de afaceri a furnizorului internaţional pentru industria de automobile, producătorului de anvelope şi partenerului industrial, a crescut 0,1%, ajungând la 11 miliarde de euro. După scăderea marjei de consolidare şi a variaţiilor de curs valutar, creşterea cifrei de afaceri s-a ridicat la 4,3%. Rezultatul concernului aferent acţionarilor, de 738 de milioane de euro, se găseşte aproape la nivelul anului trecut (750 de milioane de euro). Rezultatul pe acţiune s-a situat la 3,69 euro (faţă de 3,75 euro în anul precedent).
Faţă de data de referinţă a anului precedent, rezultatul operaţional ajustat (EBIT) a scăzut cu 9%, la 1,1 miliarde de euro. Această situaţie corespunde unei marje de 9,7%, faţă de 10,6% în primul trimestru al anului precedent.
Grupul Automotive şi-a putut creşte organic cu 5,5% cifra de afaceri în trimestrul încheiat. Cifra de afaceri s-a ridicat la 6,8 miliarde de euro.
„Afacerile noastre Automotive s-au dezvoltat foarte bine. Creşterea organică de 5,5% într-un cadru de piaţă reţinut reprezintă o realizare deosebită”, a apreciat Schäfer rezultatul celor trei divizii Automotive ale Continental. Cu referire la cadrul dificil, precum şi cu privire la reculul de 1% al producţiei de autoturisme şi autovehicule utilitare uşoare la nivel mondial, acesta a adăugat: „Cu domeniul nostru Automotive am crescut mai repede cu aproape 7% decât piaţa.”
În primele trei luni, grupul Rubber a înregistrat o cifră de afaceri totală de 4,2 miliarde de euro (faţă de 4,3 miliarde de euro în anul precedent). Diviziile Anvelope şi ContiTech au înregistrat în acest context cifre de afaceri la nivelul anului precedent. După scăderea marjei de consolidare şi a variaţiilor de curs valutar, creşterea cifrei de afaceri a fost de 2,3%.