CES 2020: Bosch ridică ştacheta cu privire la inteligenţa artificială

Fie că este legată de conducerea automatizată, casa inteligentă sau producţie: inteligenţa artificială (IA) a devenit o parte integrantă din viaţa de zi cu zi. Bosch utilizează IA şi Internetul lucrurilor (IoT) pentru a face viaţa oamenilor mai uşoară şi mai sigură.
bosch

Sloganul „Avantajul IA. Construim încrederea împreună” reprezintă abordarea companiei în materie de tehnologie şi servicii. Accentul este pus pe inteligenţa artificială sigură şi robustă pentru fabricarea produselor inteligente, pe care Bosch le-a prezentat în cadrul CES 2020.

Unul dintre aceste produse este Parasolarul Virtual: un parasolar auto digital pe bază de IA, care şi-a făcut debutul în cadrul celui mai mare târg de produse electronice din lume. Produsul a câştigat şi Premiul pentru Inovaţie al CES®, alături de afişajul auto 3D al Bosch.

O altă utilizare importantă a IA Bosch prezentată la CES 2020 este şi sistemul pentru monitorizarea interiorului autovehiculelor.

„Soluţiile pe care le prezentăm în cadrul CES arată clar faptul că Bosch intenţionează să devină un lider în inovaţie şi în domeniul IA. Începând din 2025, toate produsele Bosch fie vor include inteligenţa artificială, fie vor fi dezvoltate sau produse cu ajutorul inteligenţei artificiale”, a explicat Michael Bolle, membru al Consiliul de administraţie al Bosch.

Se preconizează că volumul pieţei globale pentru aplicaţii IA va ajunge la aproximativ 120 de miliarde de dolari de-a lungul aceleiaşi perioade, un nivel de douăsprezece ori mai mare decât cel din 2018 (sursă: Tractica). Bosch doreşte să valorifice acest potenţial: compania investeşte deja 3,7 miliarde de euro pe an în dezvoltarea de software, are în prezent peste 30.000 de ingineri programatori şi 1.000 de angajaţi care lucrează pentru IA.

Mai mult, Bosch a implementat un program de instruire cuprinzător.

„Plănuim să pregătim aproape 20.000 de angajaţi în domeniul IA în următorii doi ani”, a explicat Bolle. „Trebuie
să investim nu numai în inteligenţa artificială, ci şi în cea umană.”

Programul include formate de instruire pentru trei niveluri diferite, pentru manageri, ingineri şi dezvoltatori de IA,
precum şi linii directoare referitoare la utilizarea responsabilă a IA. În acest sens, Bosch şi-a întocmit propriu
set de principii cu privire la IA care reglementează problemele referitoare la securitatea şi etica IA. Prin acestea
şi propria expertiză, compania doreşte să consolideze încrederea consumatorilor şi partenerilor săi: „Orice entitate care a internalizat principii tehnice şi etice recunoaşte importanţa securităţii şi autonomiei datelor”, a declarat Bolle. „Într-un fel, încrederea reprezintă calitatea produsului în lumea digitală.”

Fiind un pionier în dezvoltarea sistemelor vitale de siguranţă a şoferului, precum ABS, ESP şi unităţi de control al
airbagurilor, compania a dovedit deja în trecut faptul că oamenii beneficiază de echipamente de încredere. IA poate, de asemenea, să îmbunătăţească atât eficienţa cât şi inteligenţa sistemelor de asistenţă pentru şofer: când camera video Bosch cu IA pentru conducerea automatizată identifică pietoni parţial ascunşi, de exemplu, sistemul de frânare automată de urgenţă poate reacţiona cu şi mai multă fiabilitate. Bosch creează tehnologia de învăţare care reprezintă „Tehnică pentru o viaţă”.

Bosch investeşte 100 de milioane de euro într-un campus IA

Inovaţiile necesită investiţii. Pe lângă cheltuielile cu dezvoltarea de software, Bosch investeşte la nivel mondial în
oameni şi în centre de competenţă. De exemplu, compania investeşte 100 de milioane de euro în construcţia unui nou campus IA în Tübingen, Germania. Mutarea în noul complex de cercetare este planificată pentru sfârşitul anului 2022. Acest complex va oferi spaţiu pentru schimburi creative şi productive pentru 700 de experţi în materie de IA. Aceşti experţi provin de la Bosch, firme nou înfiinţate şi instituţii de cercetare publice. Noul campus ar trebui să consolideze schimbul dintre experţii din Cyber Valley.

Acolo, sloganul „Construim încrederea împreună” va deveni realitate. Bosch este un membru fondator al Cyber Valley, care a fost înfiinţat în 2016. Această asociere în participaţiune pentru cercetare aduce împreună parteneri din mediul industrial, academic şi guvernamental pentru a stimula dezvoltarea cercetării în domeniul IA şi a transpune rapid rezultatele cercetărilor în aplicaţii industriale pentru lumea reală.

În plus, Centrul Bosch pentru Inteligenţă Artificială (BCAI) include şapte locaţii la nivel mondial, inclusiv două în SUA: în Sunnyvale, California şi Pittsburgh, Pennsylvania. BCAI are în prezent aproximativ 250 de specialişti în domeniul IA, care sunt implicaţi în peste 150 de proiecte în domeniile mobilităţii, producţiei, caselor inteligente şi agriculturii.

Primul parasolar virtual din lume a fost creat în SUA

Minţile creative Bosch din domeniul IA dezvoltă produse inovatoare pentru mobilitate, case inteligente şi Industria
4.0. Prima aplicaţie IA din lume pentru sectorul auto, care îşi sărbătoreşte premiera mondială în Las Vegas, a fost creată în SUA: Parasolarul Virtual, care este un parasolar digital transparent.

bosch

Un ecran LCD transparent, conectat la camera video care monitorizează habitaclul detectează direcţia în care priveşte şoferul. Cu ajutorul algoritmilor inteligenţi, Parasolarul Virtual analizează aceste informaţii şi întunecă numai partea parbrizului prin care strălucirea soarelui poate deranja şoferul. Parasolarul Virtual a obţinut cel mai mare scor din categoria sa în cadrul Premiilor CES pentru cele mai bune inovaţii.

De asemenea, noul ecran 3D Bosch a câştigat la categoria sa. Cu ajutorul tehnologiei pasive 3D, ecranul generează un efect tridimensional realist pentru imagini şi alerte. Acest lucru permite vizualizarea informaţiilor mai rapid decât în cazul afişării pe ecrane convenţionale, îmbunătăţind siguranţa în trafic.

Un plus de siguranţă este asigurat şi de noul sistem Bosch de monitorizare a habitaclului pentru autovehicule. Acesta detectează când şoferul devine somnolent sau se uită la telefon, pe baza mişcării pleoapelor, a direcţiei privirii şi poziţiei capului – şi alertează şoferul cu privire la situaţiile critice.

bosch

De asemenea, monitorizează habitaclul autovehiculului în vederea determinării numărului de ocupanţi, a locului şi a poziţiei acestora. Acest lucru permite optimizarea operării sistemelor de siguranţă, precum airbagurile, într-o situaţie de urgenţă.

bosch

În 2019, cifra vânzărilor Bosch de sisteme de asistenţă pentru şofer a crescut cu 12 procente, până la aproximativ 2 miliarde de euro. Acestea pregătesc drumul pentru conducerea automatizată. În viitor, când autovehiculele vor intra în modul de conducere parţial automatizată pentru secţiuni de drum precum autostrăzile, sistemul de monitorizare a şoferului va deveni un partener esenţial: în aceste situaţii, camera va asigura faptul că şoferul poate prelua controlul volanului în orice moment.

Până în anul 2022, compania va cheltui aproximativ 4 miliarde de euro pentru sisteme de conducere automatizată şi va avea peste 5.000 de ingineri angajaţi. Pentru completarea portofoliului de senzori pentru acest domeniu, Bosch lucrează în prezent şi la senzori lidar pregătiţi pentru producţie. Pe lângă senzorii radar şi camerele video, senzorii lidar reprezintă cea de-a treia tehnologie de importanţă vitală. Senzorul lidar Bosch cu rază mare de acţiune poate detecta şi obiecte nemetalice pe distanţe mari, precum pietrele de pe şosea.

Light Drive transformă ochelarii purtaţi zi de zi în ochelari inteligenţi

În cadrul CES, Bosch a prezentat şi multe inovaţii non-IA. De exemplu, modulul său Light Drive pentru ochelari
inteligenţi este prima soluţie din lume pe bază de senzori pentru transformarea unei perechi de ochelari normali în ochelari inteligenţi. Este cu peste o treime mai îngust decât celelalte soluţii de pe piaţă şi cântăreşte mai puţin de zece grame. Imaginile clare proiectate în câmpul vizual al purtătorului, care sunt clar perceptibile chiar în lumina directă a soarelui, includ de la informaţii de navigare şi mesaje text până la înregistrări în calendar şi instrucţiuni de utilizare – în funcţie de informaţiile primite de la un smartphone sau ceas inteligent.

În cadrul CES, prin piesa de rezistenţă care înglobează tehnologia de transport cu ajutorul IoT, Bosch prezintă soluţiile pe care le pune la dispoziţia producătorilor de autovehicule şi a furnizorilor de servicii de mobilitate pentru electrificarea, automatizarea, conectivitatea şi personalizarea autovehiculelor folosite pentru ride-sharing.

Portofoliul său nu include doar componente, ci şi servicii de mobilitate conectate perfect care oferă utilizatorilor
flexibilitate în modul de utilizare, administrare, tarifare şi întreţinere a propriilor flote de autovehicule, precum şi care garantează siguranţa fiecărei călătorii. La standul Bosch, vizitatorii pot vedea şi tehnologii pentru conducere şi senzori îmbunătăţite pentru mobilitatea conectată şi cu zero emisii din viitor.

 

CITEŞTE ŞI:

Chinezii de la Xingyu vor produce în Serbia sisteme auto de ilumininare

Faurecia a preluat controlul integral asupra SAS Automotive Systems

Industria de automobile a Germaniei, la cel mai slab rezultat din ultimii 23 de ani

 

Adaugati comentariu