Maşinile fără şofer şi impactul în economia europeană
Veniturile din industria auto ar putea, de exemplu, să depăşească 620 de miliarde euro până în 2025, iar cele din sectorul electronic, 180 de miliarde euro.
În acelaşi timp însă, Comisia Europeană avertizeză că, deşi impactul economic al mobilităţii automatizate şi conectate va aduce beneficii care depăşesc cu mult industria auto, unele sectoare, precum asigurările,întreţinerea şi repararea vehiculelor ar putea fi afectate.
În ceea ce priveşte ocuparea forţei de muncă, se anticipează că dezvoltarea de noi tehnologii şi
servicii va necesita noi competenţe şi locuri de muncă foarte bine plătite, în special pentru ingineri şi cercetători, dar şi pentru salariaţii cu un nivel mediu de calificare, dar care vor activa în zona de menţinere şi înreţinere a noilor tehnologii.
Deşi ar putea determina scăderea cererii pentru şoferi profesionişti, reprezentanţii Comisiei Europene consideră că mobilitatea automatizată şi conectată ar putea contribui totuşi la creşterea atractivităţii acestor locuri de muncă şi la remedierea deficitului actual de şoferi.
„Tehnologia nu poate încă să înlocuiască complet şoferii în toate situaţiile de conducere. Prin urmare, este posibil ca, pe parcursul unei etape de tranziţie, în loc să înlocuiască şoferul, vehiculul va permite şoferului să efectueze alte sarcini pe parcursul condusului, precum planificarea transportului de mărfuri, în condiţii limitate, de exemplu, pe autostradă, astfel cum se întâmplă în cazul aeronavelor”, explică sursele citate.
În opinia Comisiei Europene, cu cât este mai graduală introducerea acestor tehnologii, cu atât mai mare este probabilitatea ca implicaţiile negative asupra ocupării forţei de muncă să fie absorbite de sistemul economic.
CITEŞTE ŞI:
Continental înfiinţează o echipă de pompieri la Timişoara
BMW, între realitatea virtuală şi augmentată