Volvo cumpără divizia de tuning Polestar

Ne-am obișnuit deja cu Volvo-urile într-un bleu țipător în al căror nume apare neapărat și denumirea Polestar, însă compania suedeză pare hotărâtă să-și facă un obicei din a lansa tot mai des astfel de mașini anunțând achiziționarea diviziei de tuning Polestar.

Deși vânzările efective ale mașinilor sport nu sunt un motiv în sine, se pare că mai toate companiile vor să aibă o divizie de performanță cu gândul la plusul de imagine pe care-l oferă și, desigur, plusul de vânzări care vine odată cu asta.

Așa se face că Volvo are de gând să scoată tot mai des astfel de vectori de imagine și, în această ordine de idei, tocmai ce a anunțat achiziționarea diviziei de tuning de la Polestar, compania cu care suedezii au o colaborare de durată. Noile modele Volvo Polestar ar urma să concureze direct cu produsele diviziilor AMG de la Mercedes-Benz și M de la BMW.

În prezent, Volvo vinde deja versiuni modificate de Polestar ale modelelor V60 și S60 în baza unui acord de cooperare încheiat în 2013.

„Am decis să oferim această experiență mai multor șoferi de Volvo, punând toate resursele Volvo în spatele dezvoltării modelelor Polestar”, a declarat directorul companiei, Hakan Samuelsson.

Volvo nu a făcut publice detaliile financiare ale achiziției, însă se așteaptă ca vânzările modelelor Polestar să se dubleze pe termen mediu, de la 750 de untiăți cât se tranzacționează în prezent și până la 1.500.

Achiziția nu vizează și divizia de competiție Polestar care, de asemenea, colaborează cu Volvo, relația dintre cele două entități care durează din 1996 urmând să rămână neschimbată.

În urma vânzării, angajații diviziei de tuning Polestar vor trece în subordinea Volvo. Compania suedeză urmărește o creștere a vânzărilor anuale până la 800.000 de unități la finalul deceniului, față de ținta programată de 500.000 pentru anul în curs (în 2014, Volvo a vândut 465.866 unități la nivel global).

Adaugati comentariu