În industria auto britanică, 1 din 6 locuri de muncă este în pericol

Industria auto din Marea Britanie a solicitat un „pachet de repornire” dedicat, pentru a impulsiona cererea consumatorilor și pentru rezolva problema fluxurilor de numerar pe măsură ce sectorul reintră pe creștere, avertizând totodată din cauza crizei Covid-19 unul din șase locuri de muncă este în pericol.
industrie

Reduceri de TVA și o posibilă schemă de casare a vehiculelor au fost propuse de șefii industriei auto pentru a ajuta sectorul să se redreseze. O treime dintre lucrătorii auto rămân în șomaj tehnic, întrucât producția începe lent, unele fabrici fiind încă închise. În acest context, Asociația britanică a producătorilor și dealerilor (SMMT) consideră că există o nevoie critică de salvgardare a locurilor de muncă.

Asociația a transmis că un Brexit dificil în situația pandemiei rămâne „încă cea mai mare amenințare pe termen lung la adresa industriei” din Marea Britanie și a solicitat guvernului săaccelereze discuțiile pentru un acord de comerț liber cu UE.

Un sondaj realizat de membrii SMMT a concluzionat că unul din șase locuri de muncă în – sau aproximativ 24.000 de locuri de muncă – riscă să fie eliminate. Peste 6.000 de locuri de muncă în industria auto din Marea Britanie au fost deja reduse în iunie. Efectele secundare ar putea afecta alte mii de locuri de muncă în industria orizontală, unde lucrează aproximativ 800.000 de persoane.

Showroom-urile din Anglia și Țara Galilor se redeschid, iar liniile de producție repornesc, însă cererea redusă și măsurile de distanțare fizică încetinesc productivitatea.

SMMT a cerut guvernului să elaboreze un pachet de sprijin pentru sectorul auto, cu măsuri care includ accesul nelimitat la finanțare de urgență, muncă permanentă de scurtă durată, taxe pe proprietate ca in sectorul de retail sau în industria ospitalității (business rates holiday), reduceri de TVA și „politici de stimulare a încrederii consumatorilor” și de stimulare a cererii. Acestea din urmă ar putea include o schemă de casare, pe care SMMT a cerut-o de urgență, deși nu intenționează să diminueze vânzările curente, în cazul în care consumatorii vor anticipa reduceri.

„Industria auto din Marea Britanie este în mod fundamental puternică. Cu toate acestea, închiderea prelungită a scăzut lichiditatea și presiunile sunt din ce în ce mai acute, pe măsură ce cheltuielile se reiau înainte de achitarea facturilor”, a declarat Mike Hawes, directorul executiv al SMMT, citat de The Guardian.

Graham Hoare, președintele Ford UK a arătat că o schemă de casare va oferi un impuls mai direcționat cererii: „O schimbare de TVA ar fi utilă, dar căutăm să aducem în showroom persoanele cu vehicule mai vechi”.

Impactul crizei Covid-19 asupra producției auto din Marea Britanie este de așteptat să producă o reducere a volumumului de autovehicule și vehicule comerciale ușoare cu o treime, la 920.000 de unități în acest an.

SMMT estimează că un acord de comerț fără tarife cu UE ar putea permite recuperarea completă a industriei auto în cinci ani, producția atingând niveluri anterioare crizei de 1,35
milioane de unități până în 2025. În schimb, un Brexit fără acord ar deteriora grav perspectivele și ar putea duce la volume de producție sub 850.000de unități în 2025 – cel mai scăzut nivel din 1953.

Aceasta ar însemna o reducere a veniturilor cu încă 40 miliarde de lire sterline, în condițiile în care costul pierderilor de producție determinate de Covid-19 este de 33,5 miliarde de lire.

 

CITEȘTE ȘI:

Compania americană Adient deschide a doua fabrică în Serbia

Șeful Audi preia resposabilitatea directă a afacerilor din China

Bosch a deschis aplicaţiile pentru programul Junior Managers

 

Adaugati comentariu