Toyota renunță la diesel, fiind puțin probabil ca marca niponă să mai lanseze vreodată o altă mașină cu motor diesel în Europa, a declarat vicepreședintele executiv al firmei la Salonul de la Tokyo.
Deși a subliniat că este vorba de o viziune personală și nu de o decizie a companiei, Didier Leroy a spus că este convins că succesul comercial al modelelor hibride pe benzină a dovedit că nu mai este necesar ca Toyota să ofere și dieseluri cumpărătorilor privați.
„Opinia mea personală – și aceasta este opinia mea personală, nu a companiei – este că nu vom lansa o altă mașină diesel”, a spus el. Leroy este considerat cel de-al doilea cel mai puternic factor de decizie la Toyota, imediat după CEO-ul Akio Toyoda, ca influență.
Leroy a adăugat că punctul său de vedere a fost stabilit în 2014, înainte de Dieselgate, când a semnat planul de producție al crossoverului C-HR fără opțiunea de motoare diesel, în ciuda opoziției unor dealeri.
„Am fost de acord, cu mult timp în urmă, că nu vom vinde crossover-ul C-HR cu un motor diesel”, a spus Leroy. „În acel moment, distribuitorii au fost împotriva deciziei mele. Ei au spus că au nevoie de motorină pentru a avea succes. Dar a trebuit să urmăm tendința pe termen lung a vehiculelor ecologice. „
CH-R a fost un succes masiv de vânzări pentru Toyota în Europa, împingând ponderea vânzărilor de SUV-uri de la 12% în 2016 la 30% în acest an, potrivit datelor JATO.
Vânzările de motorină au scăzut în întreaga Europă, ca urmare a creșterii nivelului de conștientizare a populației cu privire la poluarea cu NOx și a măsurilor legislative punitive privind modelele diesel mai vechi.