Volkswagen planifică investiții de 73 mld. euro în vehicule ”verzi” și tehnologie digitală

Volkswagen va cheltui, în următorii cinci ani, aproximativ 73 miliarde euro pentru electrificare, propulsii hibride și tehnologie digitală, grupul reafirmându-și intenția de a se transformarea într-o companie de mobilitate digitală.
volkswagen

Cheltuielile de capital și investițiile în cercetare-dezvoltare pentru tehnologiile viitorului vor fi majorate la 50%, de la 40%, din investițiile totale stabilite la aproximativ 150 miliarde euro. Totodată, investițiile în digitalizare se vor dubla la 27 miliarde euro până la jumătatea deceniului, reflectând concentrarea puternică a grupului pe dezvoltarea capacităților software. Alte aproximativ 35 de miliarde euro vor fi cheltuite pentru dezvoltarea vehicule electrice cu baterii, iar 11 miliarde euro au fost alocate pentru dezvoltarea vehiculelor hibride ale modelelor existente.

„Ca parte a planificării investițiilor Volkswagen, Consiliul de administrație și Consiliul de supraveghere au stabilit bazele pentru asigurarea succesului viitor al grupului. Transformarea grupului și a mărcilor sale și concentrarea strategică asupra domeniilor de bază ale mobilității vor fi implementate în mod constant. Având în vedere provocările enorme cu care ne confruntăm în următorii ani, baza noastră financiară este foarte solidă”, a declarat Hans Dieter Pötsch, președintele Consiliului de Supraveghere al grupului Volkswagen.

Planurile Volkswagen se bazează pe estimările că economia globală va crește moderat în următorii cinci ani. Totodată, aceste planuri exclud companiile tip de joint-venture din China, deoarece acestea nu fac parte din grupul consolidat și își finanțează investițiile din propriile resurse.

Mobilitate electrică și tehnologii hibride

Volkswagen a fost primul producător de automobile care a aderat la Acordul de la Paris și își propune să devină neutru din punct de vedere climatic până în 2050. În următorii zece ani, grupul intenționează să lanseze aproximativ 70 de modele complet electrice, aproximativ 20 dintre acestea fiind deja în producție. În plus, până la sfârșitul deceniului, este planificată lansarea a aproximativ 60 de modele hibride, dintre care jumătate sunt deja în fabricație.

Planurile Volkswagen au în vedere producția a aproximativ 26 de milioane de mașini complet electrice până în 2030. Aproximativ 19 milioane dintre aceste vehicule se vor baza pe tehnologia grupului Modular Electric Drive Toolkit (MEB), majoritatea celor șapte milioane rămase urmând să utilizeze platforma Premium Platform Electric (PPE).

Grupul estimează producția a aproximativ 7 milioane de vehicule hibride în aceeași perioadă.

Accent semnificativ mai mare pe digitalizare

Datorită rolului crucial pe care îl va juca software-ul pentru succesul viitor al Volkswagen, cheltuielile de capital pentru digitalizare vor totaliza aproximativ 27 miliarde euro, dublu față de suma stabilită în runda de
planificare anterioară.

În plus, o mare parte din fondurile destinate digitalizării vor fi investite în inteligență artificială, conducereautonomă și digitalizarea proceselor de afaceri semnificative.

Germania, în centrul producției Volkswagen

Ca unul dintre cei mai mari jucători industriali ai țării, Volkswagen intenționează să majoreze investițiile în unitățile de producție din Germania.

Astfel, în Salzgitter, Grupul va investi aproximativ un miliard de euro în producția de baterii. Împreună cu partenerul său suedez, Northvolt, grupul va construi o unitate de producție care va deveni operațională 2024.

La Wolfsburg, alături de familia Golf și de modelele derivate, Volkswagen Tiguan și SEAT Tarraco, va fi asamblat, începând din 2024, un SUV destinat pieței europene.

La Hanovra va fi accelerată transformarea către mobilitate electrică, VW intenționând să producă modelul bazat pe Buzz, un concept car pentru vehicule comerciale, și alte trei modele de SUV-uri complet electrice pentru alte mărci ale grupului.

La fabrica din Emden, transformarea progresează și ea rapid: în timp ce lucrările de construcție pentru trecerea la mobilitatea electrică sunt aproape de finalizare, VW pregătește fabricarea, începând cu 2023, a modelului complet electric, Aero.

Pe de altă parte, Volkswagen Passat, construit în prezent la Emden, va fi produs la Bratislava (Slovacia), începând cu 2023, împreună cu familia Škoda Superb, mutată la rândul ei de la fabrica din Kvasiny (Cehia).

 

CITEȘTE ȘI:

Kyungshin Cable a finalizat construcția fabricii din Serbia

Chinezii de la Semcorp deschid în Ungaria o fabrică de folii separatoare pentru industria auto

Grupul Voestalpine anticipează o redresare a industriei auto

 

 

Adaugati comentariu